Re: Chkdsk i duze dyski

Autor: B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow Osobistych (rjasicki_at_telbank.pl)
Data: Mon 24 Jun 1996 - 21:51:02 MET DST

At 13:43 24.06.96 +0200, you wrote:
>Czesc
>
>Czy ktos mial problemy z testowaniem duzego (ponad 1GB) dysku
>programem chkdsk spod DOS-a 6.22?
>Jakis czas temu moj kumpel powiedzial mi, ze kiedys dysk mu 'siadl'
>podczas tej operacji po przejsciu granicy 540MB. Informacja niepewna -
>byc moze przyczyna nie byl chkdsk...

W mojej maszynie mam Caviar'a 1,2GB (WD AC 31200 - czyli 'stara' wersja) i
uzywam DOS'a v. 6.20 (ale to bliska rodzina 6.22) i nie mam zadnych
problemow z CHKDSK ani ze SCANDISK'iem. Ale tu jedna uwaga - w setup'ie jest
LBA Enable i nie stosuje biblioteki WD - Disk Manager do obslugi duzych
dyskow. Widze nastepujace zrodla problemow:
        przypadkowe wylaczenie LBA w setup'ie - w diably idzie cale
adresowanie dysku i chkdsk po drodze
        aktywna (a trudno to bydle do konca odinstalowac) biblioteka DM -
ona sie rzeczywiscie gryzie z narzedziami DOS'owskimi
        aktywne rownoczesnie DM i LBA - kolizje w przeadresowywaniu obszarow.

B.R.J., tj.:
B. Ryszard Jasicki
rjasicki_at_telbank.pl
B->)