Re: Czy juz czas na Netscape 3.x ?

Autor: Dariusz Torun (polishemb_at_dial.eunet.ch)
Data: Tue 04 Jun 1996 - 23:37:00 MET DST

>[...]

At 15:48 4.06.96 +0200, Grego wrote
>Po drugie: PRECZ Z NETSZKAPA~!
>Ma prawie 90% rynku, co powoduje ze natychmiast kazdy myslacy czlowiek
>powinien stac sie jej wrogiem.
I tak , i nie:
generalnie precz z monopolem, bo ...pisalismy tutaj o tym juz kilka razy.
Ale w telefonii bywaja blisko 100 proc. monopole, ale nikt nie obraza sie na
aparat telefoniczny i telefonowanie.

Wrogiem mozna /i nalezy/ byc, ale nie sprawdzonego i powszechnie uzywanego
produktu lecz praktyk monopolistycznych producenta oraz tych inzynierow
,,wspomagajacych praktyki monopolistyczne'' /o ktorych piszesz nizej/
/ciach/
> kazdy
>"HTMLista" powinien trzymac sie wylacznie draft'ow IETF,
>i olewac grubym siurem wszystkie "netscape extensions".
Generalnie TAK, ale postep polega i na tym, ze jednak ktos wychodzi ponad
standard/norme. Nowe/lepsze staje sie z czasem standardem.
Zeby bylo bezkolizyjnie, to te nowinki' powinny byc niewidoczne/nieszkodzace/
dla konkurencji bazujacej na dotychczasowej normie,

bo >W przeciwnym przypadku skutecznie wycina sie z rynku cala konkurencje,
>bo "netszkape communications" nie oglasza bynajmniej swoich rozszerzen
>na rok z gory, lecz rownoczesnie z nowa wersja browsera, wiec kazdy
>inny producent, jesli chce sie dostosowac - jest natychmiast pare
>miesiecy do tylu.
Wiadomo, samo zycie, nie oni pierwsi tak robia - znacie, ... znamy ;-)
i na 100 proc. nie ostatni.
Zreszta, jak juz ktos cos wykombinuje, to chcialby cos z tego miec.
A bywa jeszcze gorzej, gdy monopolista nic nowego nie wprowadza, tylko
korzysta z monopolu urzedowego.

> Niestety - fascynacja nowinkami technicznymi, powszechna
>(i czesto godna pochwaly) w inzynierskich srodowiskach - powoduje zanik
>umiejetnosci szerszego spojrzenia.
> Bywaja dni, kiedy przestaje miec za zle absolwentom studiow
>humanistycznych patrzenie na inzynierow jak na wyksztalconych polglowkow.
>Grego

,,tyz'' inz. Dariusz Torun
PS. :-))
No to jak z ta Netszkapa 3.x ?
Czy to jeszcze ,,nowinka techniczna'' czy juz solidny pojazd do surfowania ?
Przesiadac sie juz, czy czekac ?
Darek
              Dariusz Torun - Berno - Szwajcaria
                    Lubie <|;-{)) .... mile zlego poczatki.