Re: Seagate 1G - nieefektywny!?

Autor: tpleg (tpleg_at_toto.ternet.pl)
Data: Thu 29 Feb 1996 - 19:30:59 MET

Grzegorz Skrzypczynski wrote:

> Przechodzac do sprawy:
> Zmienilem twardy dysk NEC-a 240MB na SEA.. jak w tytule.
> Jez przy przegrywaniu plikow zauwazylem, ze ta sama informacja
> zajmuje wiecej miejsca. Po miesiacu pracy okazuje sie, ze mam juz
> zajeta polowe (czego ,,na oko" nie zauwazylem").
> Zaznaczam , ze mam stara plyte i dlatego musze wykorzyst. EZ -ta.
>
> Czy ktos sie spotkal z czyms takim ?
> A moze ktos zna rozwiazanie ?

Jesli uzywasz DOS'a i posiadasz tylko jedna partycje DOS'owa,
to byc moze jest to zwiazane z wielkoscia CLUSTER'a.
CLUSTER jest to kilka sektorow, itd. (ew. opis np. w "DOS od srodka")
czyli minimalny obszar zajmowany na dysku przez dowolny plik.
(im wiekszy plik tym wieksza ilosc zajesty CLUSTER'ow przez plik, a im
wiekszy dysk tym wieksze CLUSTER'y)

Ze wzgledow na to, ze MS-DOS nie efektywnie wykorzystuje dysk, proponuje
podzielic dysk na kilka partycji po okolo 300-400 MB.

                                Marek_S