Re: 17 KB pamieci pod Windows.

Autor: Jacek Kijewski (c55610jk_at_cs-boglab.elka.pg.gda.pl)
Data: Wed 28 Feb 1996 - 14:40:51 MET

On Wed, 28 Feb 1996, Dobieslaw Wroblewski wrote:

> Ktos juz o tym pisal. Ale nie moge znalezc jego listu.
> Otoz mialem kiedys 4MB RAM, swapa itp. Ilosc wolnej pamieci
> pokazywana przez Win byla w granicach 10MB. Dodalem 4MB pamieci:
> okasalo sie, ze mam... 17 MB wolnego. Pomyslalem, ze moze W3.1
> nie jest w stanie zauwazyc tak duzo (W3.11 widzi normalnie).
> Zeby bylo smieszniej, jakis program podal mi wlasciwa ilosc pamieci,
> a dodatkowe 4MB chyba jednak jest wykorzystywane (wszystko chodzi
> o wiele szybciej).
> Nie chcialbym tylko uslyszec rad: przeinstaluj. Co chiba nie dziwne.
>
> Yours wrobldob_at_ii.uj.edu.pl.

 To znaczy tak - odpal sobie sysinfo z Norton Utilities i porownaj ilosci
pamieci fizycznej i dostepnej. To nie tak, ze dodanie 4MB doda 4MB. Jak mam
8 MB, to pod Delphi mam 1 (niecaly) MB free (fizycznej), a z 12MB - tylko
2 MB. A jednak chodzi szybciej. W3.11 wlacza jeszcze 32 bitowy dostep do
plikow, ktory tez zzera pamiec. Posledz sobie zaladowane moduly, wyrzuc
niepotrzebne fonty, tapety i inne takie - i od razu odzyje...

           "Kazda dostatecznie zaawansowana technologia
            niczym szczegolnym nie rozni sie od magii"

           Jacek Kijewski, c55610jk_at_smokie.elka.pg.gda.pl