Re: Sagi o portach szeregowych ciag dalszy...

Autor: Jurek (laskaje_at_ctrvax.vanderbilt.edu)
Data: Mon 26 Feb 1996 - 21:11:55 MET

Grego_at_RMnet.IT (Gregorio Kus) wrote:
>P.S.2. Naprawde nie ma nikogo na tej liscie kto mi powie: wez sobie SN74xxxx
>podlacz mu +5 z isy na nozke n1, mase na nozke n2, zewrzyj nozki n3, n4,
>do nozki n5 podlacz A4 a nozke n6 podepnij do tego miejsca gdzie bylo
>przedtem A4. Przypominam - chodzi mi o latwa/tania doplujke na zwyklej
>ISA Multi I/O w postaci inwertera zeby adres 3E0 byl odbierany jako 3F0.

>P.S.3. I czy jest mi do tego potrzebny dodatkowo bufor szyny adresowej?
>I czy przypadkiem ten typowy bufor SN74F244N nie odwraca mi przy okazji
>polaryzacji (albo ma wyscie jedno normalne i drugie zinwertowane)?
> [...]

Takiego postingu, to ja nie widzialem. A moze widzialem, ale juz tylko
polowka jednego oka...

W kazdym razie 245 i 244 nie odwracaja. 241 to to samo co 244, tyle ze
odwraca.

A zeby 3e0 przesunac na 3f0 to sie nie wyglupiaj, tylko przetnij
jedna, jedyna sciezke linii A4 i zaneguj ten sygnal. Czy to zrobisz na
tranzystorze i opornikach (bazowy 10k, kolektorowy 1k) czy na dowolnej
bramce lub inwerterze wyjdzie na to samo. Na przyklad na
najpopularniejszym (i najtanszym) 00 (czytaj SN74F00N...) koncowke
zlacza na wejscia 1, 2 a wyjscie 3 tam gdzie normalnie byla podpieta.
Zasilanie +5 na 14, 0v na 7.

Gorzej to wyglada, jezeli na karcie masz inne porty i nie mozesz po
prostu zmienic adresu dla nich w ten sam sposob. Wtedy mozesz co
prawda bez wiekszego problemu zdekodowac wlasciwy adres (czy raczej
zakres adresow 3f0..3f8) na 74F138 ale pozytek z tego tylko wtedy, gdy
port jest w oddzielnej kosci i mozesz tez wlasnej roboty dekoder wpiac
zamiast oryginalnego (pewnie na PAL-u). Ogolnie rzecz biorac - jak
chcesz dlubac, wez stare plytki, zrobione na poczciwych TTL i kostkach
takich jak 8250.

Powodzenia, Jurek