Re: Klucz sprzetowy

Autor: Pawel Krawczyk (kravietz_at_pipeta.chemia.pk.edu.pl)
Data: Tue 13 Feb 1996 - 12:57:03 MET

On <8 Feb 1996 11:48:40 +0100> Przemyslaw Racinowski (PRZEMEKR_at_tch.waw.pl) wrote:
> Zna ktos moze schematy jakichs kluczy sprzetowych do zabezpieczania
> programow w PC-cie? Jak to w ogole dziala? Czy mozna je robic samemu
> (z tego co wiem, to te prostsze tak)?

Zasada jest taka ze program sprawdza obecnosc klucza wpietego np.
w port drukarki, mozliwosci samej implementacji jest wiele. Te
bardziej zaawansowane moga miec np. EPROM, z ktorego program moze
czytac fragment kodu, numer seryjny itp. Niestety nie jestem
elektronikiem, wiec nie mam koncepcji jak taki klucz wyglada od
srodka, ale na ogol odbezpieczenie "zakluczonego" programu nie jest
trudniejsze w realizacji od innych zabezpieczen.

--
Pawel Krawczyk,   email:  kravietz_at_labs.oeto.pk.edu.pl,  FidoNet: 2:486/18.4
email: kravietz_at_pipeta.chemia.pk.edu.pl, Location: Cracow, Poland,  PGP  key