Re: Q: O ile external cache memory przyspiesza prace P100?

Autor: Jurek (laskaje_at_ctrvax.vanderbilt.edu)
Data: Tue 13 Feb 1996 - 00:33:38 MET

BOGDANM_at_tch.waw.pl (Bogdan Mizerski) wrote:

>Pytanie jest calkiem akademickie, bo co to znaczy "przyspiesza" ?
>Przypomina mi to sytuacje :
>"Przychodzi baba do lekarza i mowi :
>Panie Dokotorze, a mojemu sasidowi w boku strzyka. Co mu jest ?"

>Laskawco, aby na to odpowiedzeic trzeba wiedzec :
>1. Pod jakim systemem masz zamiar pracowac ?
>2. Jakie programy chcesz uruchamiac ?

>Twierdze, ze w
>30% przypadkow wystarcza 386 SX lub slabszy, a w pozostalych
>30% przypadkow wystarcza 386 DX, a w pozostalych
>30% przypadkow wystarcza 486 SX, a w pozostalych
>9 % przypadkow wystarcza 486 DX, a w pozostalm
> [...]

Nie pytanie a odpowiedz jest akademicka :-(.

Oczywiscie, ze na szybkosc wykonania konkretnego zadania przez
komputer wplywa wiele czynnikow. Dlatego sens ma jedynie okreslanie o
ile jakas zmiana konkretnego parametru (np wielkosc L2 cache) zmienia
osiagi dla okreslonego rodzaju testu.

Twoj posting to czysta madrosc ludowa: "Lepiej byc mlodym, zdrowym i
bogatym niz starym, biednym i chorym" skrzyzowana z kombatanctwem "jak
_Ja_ bylem mlody to my <tu podstaw temat rozmowy> zesmy nie mieli...".

Ma sie to nijak do mojego problemu. Ja mam do dyspozycji okreslona
kwote i _chce_ za to kupic jak najlepszy komputer - nawet jezeli bylby
potrzebny tylko do 1% przypadkow ktorymi Ty sie zajmujesz. Wiem
doskonale, ze wiele czynnikow ma wplyw tak na cene jak i na parametry.
Natomiast brakuje mi konkretnej informacji - na ile czynnik, ktorego
nie jestem w stanie sam w swojej maszynie zmienic jest istotny.

        Jurek