Re: Programowanie FDC w PCcie

Autor: Piotr Trzcionkowski (trzcionk_at_usctoux1.cto.us.edu.pl)
Data: Mon 18 Dec 1995 - 18:44:20 MET

Piotr Auksztulewicz (piotras_at_zeus.polsl.gliwice.pl) wrote:
: Czy ktos ma opis, jak programowac kontroler flopow w PCcie
: na poziomie rejestrow? Chodzi mi o kompletny opis, ktory
: moglbym zastosowac do odczytu/zapisu/formatowania
: nietypowych dyskietek (np. 256 bajtow/sektor).
: W TechHelpie jest tylko wykaz rejestrow, a nie ma listy
: slow sterujacych kontrolera.

: Bede wdzieczny za wszelkie informacje.

W/g mnie do tego o czym piszesz nie jest potrzebna znajomosc obslugi
portow. Wystarczy BIOS ze zwoimi uslugami oraz znajomosc tabeli uzywanej
przy formatowaniu. Programowania sprzetu jak zapewne wiesz nalezy sie
wystrzegac. Jesli Cie interesuje to dokladniej musisz sobie odnalezc
dokumentacje do 2M'a. Jesli nie ma tam zrodel jest przynajmniej opis
corobi ten program (jak miesza). Robi wlasnie cos dziwnego tzn. zapisuje
jeden dlugi sektor na sciezce a komputer dalej widzi to jako dyskietke
wielosciezkowa, podmienia FAT itp. Ostatnie zdanie moze nie byc do konca
prawdziwe ale watpliowsci rozwieje dokumentacja jesli uda Ci sie ja
odnalezc. Na mojej stronie WWW jest Polskie Archie gdzie mozesz podac 2M3
i w tym miejscu szukac tez jakiejs starszej wersji z doc.

        ^
       **o
      **o** MERRY CHRISTMAS !!! and HAPPY NEW YEAR !!!
     *o**o**
    ***o***o*

Piotr Trzcionkowski
tel. (0-32) 1-284-907
email: TRZCIONK_at_USCTOUX1.CTO.US.EDU.PL
WWW: http://www.cto.us.edu.pl/~trzcionk