Re: No i po upgrade.

Autor: Ninik <ninik_at_dominik.kei.pl>
Data: Thu 29 Mar 2007 - 19:19:55 MET DST

Lech Wiktor Piotrowski wrote:
> [...]
> przemyslec i napisac od poczatku, ale developerzy aktualna postac rzeczy
> lubia, a end-userzy niewiele maja do gadania. Tak jak np. struktura katalogow,
> podstawy dzialania Xow itd itp. No i to faktycznie jest oryginalne, unixowe.
>
> 2) Plytka, gdzie dorabia sie nowe rozwiazaina i workaroundy do problemow z
> malo przyjacielska architektura. I tu... zrzyna sie rowno z windy. Bardzo malo
> rozwiazan w GUI jest oryginalnych, przemyslanych, ew. wzietych z innych
> systemow. Zazwyczaj sa to mniej lub bardziej udane klony rozwiazan z windozy.

Jak dla mnie w ka偶dym softwarze trzeba wyr贸偶ni膰 kilka g艂贸nych linii
rozwoju - dla mniej lub bardziej zaawansowanych u偶ytkownik贸w, na lepsze
i gorsze komputery itd. Tak jak Mozilla - jest do wyboru seamonkey jak i
firefoks, ale nie 50 innych przegl膮darek ka偶da r贸偶ni膮ca si臋 ma艂膮 cech膮
tylko...

> No i to klonowanie widac tez w paru innych miejscach... np. OpenOffice.
> Planowanie w wielu kwestiach wola o pomste do nieba - Office M$ jest duzo
> bardziej intuicyjny. A nie wspomne juz o tym, ze aktualni tworcy nic oprocz M$
> office chyba nie widzieli, bo sladu naprawde dobrych rozwiazan np. z Lotus
> SmartSuite moznaby ze swieca szukac.

Niestety - dla mnie OO to tylko narz臋dzie na szybko do ma艂ych
dokument贸w, przy wi臋kszych to chyba zostaje tylko tex i na szcz臋艣cie
jest to bardzo ciekawy program, ale wi臋kszo艣膰 go nie pozna przecie偶.

> No i dostajemy system, ktory w najpopularniejszych dystrybucjach potrzebuje
> tyle miejsca na dysku co windoza, tyle pamieci co windoza, jesli nie jestes
> "hakierem" to tyle kontroli nad samym soba, co windoza. A jesli tego nie dasz,
> to bedzie dzialal marnie. Dodatkowo, nowe wersje danej dystrybucji, o
> zmienionym glownym numerku rodza sie szybciej niz nowe wersje windows i np. w
> przypadku Fedory podobnie do Windows sa doprawcowane i odpluskwione :/

Fedora to akurat dla mnie niezbyt dobra dystrybucja, ale takie gentoo
ju偶 znacznie lepiej i wcale nie trzeba co wersj臋 przeinstalowywa膰,
emerge to za艂atwi akurat.

> I to jest dla mnie najsmutniejsze. Moge narzekac, ze system jest
> prehistoryczny konstrukcyjnie, ze robi sie na niego laty i workaroundy,
> zamiast zmieniac to co trzeba itp. Jednak naprawde przerazajace jest to, ze on
> sie rozwija w dokladnie tym samym kierunku co winda, daje uzytkownikom to,
> czego potrzebe im wpoil Bill Gates. Dla mnie to jest niestrawne :/

Ja mam ogromny wstr臋t do KDE, takie to kolorowe i w og贸le, a te
pierdolniki wok贸艂 kursor贸w to wo艂aj膮 o pomst臋 do nieba. Z kolei gnome
jest miejscami za proste, za ma艂o konfigurowalne i ma sporo
niedoci膮gni臋膰 (osobi艣cie uwa偶am, 偶e KDE jednak wi臋cej). Strasznie si臋 to
powindowa艂o troszk臋, trudni. :/

--
                )\._.,--....,'``.      fL     Dominik Chmaj :: gg:919564
  .b--.        /;   _.. \   _\  (`._ ,.     http://www.dominik.chmaj.net