Re: Sprz ę t - kontroler grafiki

Autor: Ninik <ninik_at_dominik.kei.pl>
Data: Wed 25 Jan 2006 - 19:41:05 MET

Trzypion <trzypion@oldfield-pulapka.org.pl> nakombinował(a) coś takiego:
> Potrzebuję mieć kartę grafiki która pod OS/2 wyciągnie rozdzielczość
> 1280x960 przy minimum 65536 kolorach.
> Ma ktoś doświadczenie jaka karta to pociągnie i na jakich
> sterownikach? Nie musi być nowa, akcelerowana etc. - komp i tak
> pracuje serwerowo, a jedynie zmieniam monitor.

Chyba tylko bardzo stare nie wyciągały, za grosze aktualnie dostaniesz
matroxa g400 którego znasz i powinien to spokojnie wyciągnąć, jak to komp
serwerowy to ta karta spokojnie da sobie radę. Koszt takiej karty to dziś
kilkanaście złotych!
Sterowniki matroxowe za free, można też scitecha podciągnąć pod to,
właściwie od dobrych kilku lat nie widziałem karty która by sobie nie
poradziła, nawet w 32 bitach pod oesem. Jedynym problemem byłoby
conajwyżej uzyskanie akurat tych proporcji (zazwyczaj jest 1280x1024, ale
to chyba raczej kwestia monitora). Większym problem dla mnie była jakość
kart, na mojej 22'' widać bardzo wszelkie niedociągnięcia, poza tym
większość kart jednak ma słabą jakość sygnału, wyjątkiem są tu matroxy,
choć nowe karty radzą sobie dobrze, ale są do innych zastosowań (10
akceleratorów grafiki itd., vertex shadery, 100GB pamięci ddr5 - pasjans
pani Hani chodzi płynnie, zupełnie tak szybko jak na s3trio - pani Hania
jest zadowolona ;).

--
  _|  _       o     o |_    Dominik Chmaj :: gg:919564
 (_| (_) (\/) | (\) | |\   http://www.dominik.chmaj.net