OS2 - bałagan z napędami A, B, C, D, E, F, G

Autor: gomez <gomez_at_wp.pl>
Data: Mon 07 Nov 2005 - 23:10:23 MET

Witam

Zainstalowałem sobie tak na razie w celach edukacyjnych OS/2 Warp 3. I mam
mały kłopot z wyświetlanymi napędami. Aktualnie podłaczone są: 1xFDD +
1xHDD(1partycja) + 1xCD-ROM. Natomiast w systemie widziane jest to jako
napęd: A(FDD); B(?); C(HDD); D,E,F,G (CD-ROM). Napędu B wogóle niema a
napędy D, E, F, G odwolują sie do tego samego urzadzenia CD-ROM (Matsushita
CR563). Co należy zrobić aby to uporzadkować. Jakis czas temu na tym samym
komputerze (DX66) był zainstalowany Win95 i objaw z CD-ROM był ten sam tzn.
fizycznie był jeden napęd ale w systemie widziany był jako cztery niezalezne
napędy D-E-F-G. Wówczas w jednym z plików systemowych trzeba było dopisać
informacje o najwiekszej dopuszczalnej literze jaką może mieć napęd i to
pomogło. Teraz już niepamietam gdzie i co nalezy wpisać, a już w OS/2 to
wogóle niemam pomysłów co z tym zrobić.
Druga sprawa, instalacje systemu (podobnie jak wczesniej win95)
przeprowadziłem nie z CD-ROM bo on nie był widziany od poczatku stawiania
systemu ale z kopi instalki przegranej na drugim PC z CD-ROM na HDD. Dla
potzreb instalacji nie mogłem wogóle uruchomić CD-ROM, nawet z dyskietki z
plikami obsługujacymi ponoć napęd CD, i teraz pytanie w czym może tkwić
problem i jak zmusić CDROM aby mozliwe było wykonanie instalacji systemu na
HDD bezpośrednio z płyty, bez kombinacji z podpinaniem i zgrywaniem całej
instalki na HDD?
Pozdrawiam