Re: Problem z sieci ą .

Autor: Ninik <ninik_at_dominik.kei.pl>
Data: Tue 22 Feb 2005 - 21:44:42 MET

Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield-pulapka.org.pl> nakombinował(a) coś
takiego:
> No bo to nie zadziała za nic w świecie, chyba, że dasz maskę 0.0.0.0
> ;)

Wierz mi, że w desperacji sprawdzałem czy maska z czterech zer by
zadziałała, khehe ;) Niestety za skarby świata to nie gra mi tu.

> Adres IP Twój musi być adresem z tej samej podsieci co adres gatewaya.
> A 172.27.37.254 to adres z sieci nieroutowalnej.

Dlatego potrzeba stworzyć jakoś połączenie do tej sieci - od tego jest
druga opcja routingu - do innej sieci. Tylko nie wiem jak mam to wpisać
właśnie, niestety bo wszelkie eksperymenty końcą się niestety porażką.
Tylko winda sobie niestety z tym radzi więc jakoś da się to jednak zmusić
do działania :/ Tylkojest niestety zbyt wiele elementów które działają, a
moim zdaniem nie powinny. Przykładowo dwóm komputerom można przydzielić
jeden adres ip i jeden adres mac i co ciekawe to będzie działać.

> Ale końcówka traceroute'a daje sporo do powiedzenia:
> 19 gwb.cyfronet.krakow.pl (195.150.1.178)
> 20 149.156.7.66 (149.156.7.66)
> 21 2.77.classcom.pl (195.150.77.2)
> 22 86.77.classcom.pl (195.150.77.86)
> 23 17.77.classcom.pl (195.150.77.17)
> 24 121.77.classcom.pl (195.150.77.121)
> 25 126.77.classcom.pl (195.150.77.126)
> 26 62.76.classcom.pl (195.150.76.62)
> Czyli routerem dla Ciebie powinien być 195.150.77.126, a maska
> podsieci to prawdopodobnie 255.255.254.0

Możesz próbować puszczać to samo do końcówki 63, tam jest ta winda. Co do
tych danych to one działają tak samo jak wywnioskowane przeze mnie czyli z
routerem na 195.150.77.122, niestety oba to pewnie NAT'y, które pozwalają
na łączność do świata ale nie puszczają jej do mnie już :( Jeszcze
znalazłem jeden router który mnie puszcza - ...121 - jednak jak
wspominałem nie mogę niestety połączeń do siebie wykonywać.
Z tego co zdążyłem wywnioskować należy zrobić to routowanie do innej
sieci, a połączenie do routera przez nią (czyli hopcount 1, zamiast 0).
Tylko jak?

--
   Dominik  Chmaj       _|  _       o     o |_      ICQ: 101929211
 www.dominik.kei.pl    (_| (_) (\/) | (\) | |\        GG: 919564