Re: Problem z sieci ą .

Autor: Ninik <ninik_at_dominik.kei.pl>
Data: Tue 22 Feb 2005 - 12:25:13 MET

Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield-pulapka.org.pl> nakombinował(a) coś
takiego:
> Hm... Podaj te dane, jakie masz - czyli konfigurację przez maskaradę i
> konfigurację na publiczne IP, to cos pomyslimy.

Z pewnością wiem tylko tyle, że mam mieć ip: 195.150.76.62, do tego w
firmie podali mi adres routera jako 172.27.37.254, problem tylko, że
właśnie jest z upełnie innej klasy adresów.
Poszedłem sobie na widnę i puściłem tracert co wypluło mi jako pierwszy
serwer 195.150.77.122, tak więc zmieniłem maskę i dopisałem go:

@ifconfig lan0 195.150.76.62 netmask 255.255.0.0 metric 1 mtu 1500
@route add default 195.150.77.122 -hopcount 0
@ifconfig lo 127.0.0.1 netmask 255.255.255.0

Efekt jest taki, że ten router daje mi połączenie do internetu, ale nie
wpuszcza nic z zewnątrz. Chcę mieć jednak możliwość połączeń z zewnątrz,
np do FTP, więc trzeba coś zmienić właśnie :/
Próbowałem tak:

@ifconfig lan0 195.150.76.62 netmask 255.255.255.0 metric 1 mtu 1500
@route add default 172.27.37.254 -hopcount 0
@ifconfig lo 127.0.0.1 netmask 255.255.255.0

Dostaję tu jednak oczywiste "network is unreachable" :/
Trzeba pewnie dodać routing do innej sieci, nie wiem jednak jak tego
dokonać, żeby działało dobrze. Aktualnie po prostu komunikat mówi o tym,
że nie mam dostępu do routera.

A tu jeszcze jest konfiguracja którą miałem przed zmianą, aktualnie nie
działa bo mi ucieli dostęp dla tego ip, jednak dane są poprawne i nie było
problemu, ip jednak wewnętrzne:

@ifconfig lo 127.0.0.1 netmask 255.255.255.0
@ifconfig lan0 192.168.236.11 netmask 255.255.255.0 metric 1 mtu 1500
@route add default 192.168.236.254 -hopcount 1

Dane podane mi przez isp:
ip: 195.150.76.62
maska: 255.255.255.255
gateway: 172.27.37.254

Co do maski to poniżej krytyki jest, za to po prostu nie wiem jak się
dorwać do 172... Jak wspominałem mam w sieci komp z windą i ip z końcówką
63 więc mogę na nim testować ewentualne trace'y i podobne.
Aha, do wspomnianych linijek wszędzie jest jeszcze ipgate off, route -fh i
arp -f :)
Dzięki za pomoc! :)

--
   Dominik  Chmaj       _|  _       o     o |_      ICQ: 101929211
 www.dominik.kei.pl    (_| (_) (\/) | (\) | |\        GG: 919564