Re: Odin w Warp3

Autor: mbs <mbs_at_granit.univ.szczecin.pl>
Data: Mon 22 Nov 2004 - 20:31:20 MET

Leszek KUBRAK wrote:

> Powtarzam za dyskusją, jaka wczoraj miała miejsce na grupie
> dyskusyjnej eCS......

Moim skromnym zdaniem, utworzenie odrębnej grupy dyskusyjnej dla ECS
jest błędem. Użytkowników wszystkiego, co wywodzi się z OS/2 jest jak na
lekarstwo, a tu ktoś wymymyśla ich podział zrywając powiązanie z
tradycją.

Owszem - prawdą jest, że zainteresowanie samym OS/2 jest znikome, lecz
proszę zważyć, że pytania osób, które chcą zapoznać się z systemem nie
dotyczą ECS, a OS/2 - czyli czegoś co ma tradycję i z czego
przekierowanie ma inny wydźwięk.
Mało tego - systemy są na tyle do siebie podobne, że szereg doświadczeń
może być wręcz żywcem przenoszonych - po co więc powtarzać treści.
Jestem wręcz skłonny iść o zakład, że możliwe jest przełożenie 1/4 ECS
do warpa 3, co da system nie tyle quasi-pośredni, co istotnie poprawiony
w porównaniu do ostatniej wersji fiksa warpa 3. Właśnie na bieżąco robię
tego rodzaju eksperyment - wynik jest zadowalający, choć bywa, że dawno
wykonany błąd - użytkowo pojawia się dopiero po zmianie maszyny.

Wspólnota źródeł, programów użytkowych, rozszerzeń systemowych (Odin),
jest tak duża, że podział na dwie grupy, jest dzieleniem włosa na czworo
i wynikiem bliżej nieokreślonej potrzeby powołania nowej kategorii.
Sama chęć dokonania radykalnych zmian w imię rewolucyjnej ideologii,
jest za przeproszeniem tylko chciejstwem, a nader często niejednokrotnie
tylko deklaratywna i populistyczna konieczność zerwania z tradycją i
budowania nowego, powoduje skutek w postaci braku fundamentów.

Tymczasem jedynym sensownym sposobem zerwania z tradycją nie tylko
OS/2, ale i DOS/win, jest wywalenie na złom PC-tów wraz z ich archaiczną
architekturą, rozwijaną przez dolepianie kolejnych plastrów na już
istniejących i kupienie Makówek. Rozwój w obecnym kierunku jest typowo
marketingowym madymaniem balonu popytu.

Ufff - ale se ulżyłem:)

--
Mariusz Błaszak mbs@granit.univ.szczecin.pl