Re: CP866

Autor: Ninik <ninik_at_dominik.kei.pl>
Data: Thu 02 Sep 2004 - 04:40:43 MET DST

"Jerzy Michniewski" <michniewski_j@kielce.home.pl> nakombinował(a) coś
takiego:
> Mam kilka plików tekstowych w CP866. Do tej pory radzę sobie w ten sposób,
> że w pełnoekranowej sesji dos ładuję czcionki cp866 i sobie to oglądam, lecz
> jest to mało wygodne. jak można to rozwiązać elegancko w PM?

Pm to nie jest ale w FC po ncaiśnięciu alt+c wybierasz stronę kodową.
Zmiana zachowuje się do momentu zamknięcia programu lub wyboru czegoś
innego.

Kolejnym wyjściem jest skorzystanie z programu tcs (dostępny na hobbesie)
który konwertuje pliki pomiędzy formatami.

PM'owo to jeszcze przychodzi mi do głowy taki myk, że po kliknięciu na
menu i wybranie properties z niego na ikonie obiektu danego programu mamy
ostatnią zakładkę language i checkbox "use default language" - po zmianie
tego może strona kodowa zmieni się.

BTW: czy w os/2 w fc/2 jest jakakolwiek możliwość ustawienia utf-2? To
mnie gnębi bo przyznaję, że konwertowanie plików w tą i z portotem jest
dosyć denerwujące...

Druga sprawa, jeśli w FC da się wybrać kodowanie cp912 czyli nasze kochane
iso2 zwane inaczej latin2 to czy można je jakkolwiek ustawić na
standardowe systemu? Chce mieć w konsoli iso, a nie ibm cp852. Zauważyłem
że FC korzysta z plików q:/languege/codepage (na partycji systemowej)
czyli są to pliki systemu, a skoro są tam i jest cp912 to może da się go
wybrać normalnie jako standard... Ktoś to przerabiał i może pochwalić się
jakimiś sukcesami w tym aspekcie?

BTW: Jest tam może UTF? W tych plikach? Zauważyłem, że wybór niektórych
kodowań zbiera z utfa (prawidłowo zakodowanego) po kilka znaków na jeden,
ale nic niestety nie przekodowało mi dokumentu (czytaj nie wyświetliło
prawidłowo w FC). Szkoda bo utf w FC bardzo by mi się przydał.
Jakie inne edytory z utf'em są pod os/2? Tylko nie OO, bo chcę coś małego
i szybkiego jednak..

--
   Dominik  Chmaj       _|  _       o     o |_      ICQ: 101929211
 www.dominik.kei.pl    (_| (_) (\/) | (\) | |\        GG: 919564