Re: OO i PDF

Autor: mbs <mbs_at_granit.univ.szczecin.pl>
Data: Sat 10 Jul 2004 - 08:27:33 MET DST

Ninik wrote:

> czy można w OO zamienić tekst na grafikę jakoś? Zrobiłem
> sobie ładną czcionką napis, dodałem kontur i cień, ale po wyimportowaniu
> zrobiła się okropnie brzydka, ktoś ma tu pomysł?

Przenieś grafikę do pola tekstowego poprzez schowek - nie mam OO ale ten
sposób działa niemalże w każdym edytorze.

Przykładowo: Word 6.0 bywa, że pyskuje gdy chcesz mu podać grafikę do
pola tekstowego i twierdzi, że to nie jest możliwe, ale jak masz coś w
schowku, to zwyczajne shift/ins pakuje obrazek, zdjęcie itd. właśnie do
aktywnego pola tekstowego.
Taki obrazek można skalować ciągając za "uszy" i przemieszczać w dowolne
miejsce dokumentu - gdy jest to dokument w "praniu" i przybywa tekstu,
ramka nieco jeździ, można ją zakotwiczyć na stronie, lecz nie stosuję
tego, gdyż nieprawidłowo dzieli tekst.

I jeszcze coś - możesz oczywiście wybrać pole tekstu bez obramowania (w
opcjach grubość linii daj "brak").
Można w ten sposób zrobić ładne tło do tekstu, przygotowując obrazek
przy pomocy PM-Viev i rozciągając go na całą stronę.
Uwaga: wymiar pliku uzależniony jest od rozdzielczości fotki!
Wykresy i efekty wykonane przy pomocy Corela lub Word Perfect suite,
Excela, Access i czort wie czego jescze w przypadku konieczno bez
problemu

Ogólnie - unikam stosowania opcji "importuj" przy pracy z tekstami, gdyż
wtedy dzieją się dziwne rzeczy, lepiej jest przenieść przez schowek
systemowy, a system sam dostosuje stronę kodową - jeżeli widzi właściwie
źródłową, to wyjściowa jest również OK - nie wiem jak OS/2 to robi, ale
skoro z PDF do Word można, to i odwrotnie również musi wychodzić. Ten
numer testowałem na wszystich edytorach, których używałem w OS/2 -
zawsze działa - natomiast pod windą nigdy.

--
Mariusz Błaszak mbs@granit.univ.szczecin.pl
        < OS/2: Logic, not magic >