Re: Wykrywanie OS/2 - zmieniane U-A

Autor: Wojciech Gazda <gazda_at_fema.wywalto-krakow.pl>
Data: Wed 02 Jun 2004 - 00:02:19 MET DST

Adam Płaszczyca wrote:

> Nie jest to konieczne.

Tu są dwa posty które zapoczątkowały ten wątek (zwłaszcza drugi):
== #1 =============================================
mbs napisał(a):

> Na tej stronie toczyliśmy niedawno dyskusję na temat niewłaściwej budowy
> szeregu stron internetowych i nie tylko. Brak zgodności wersji HTML,
> czy języka java, w żadnym przypadku nie powinien skutkować brakiem
> możliwości odczytu strony. Jeżeli zaś sytuacja taka występuje jest ona
> efektem czyjejś niekompetencji.

Tak, coś takiego reguluje WAI ( http://www.w3.org/WAI/ ) Za konfigurację
serwera odpowiada administrator strefa.pl. Tej strony nie da się odczytać
np. w Netscape 1.1 i starszym, MSIE 2.0 i starszym, żadnej z wersji Mosaic.
Nie ma tu znaczenia czego użyję do budowy strony. W najstarszych
przeglądarkach zawsze widać ten napis "test" serwowany przez serwer albo
przeglądarka w ogóle nie może nic wyświetlić. Powodu nie znam. Spróbuję
pomęczyć admina. To jedyne co mogę w tym momencie zrobić.

== #2 =========================================
Hubert Gajewski wrote:

> Wygląda na to, że o to chodzi, bo to jest serwer wirtualny. I nie ma na
to innej metody?

Jest, ale z ograniczeniami.

Wszystkie serwery wirtualne muszą mieć tego samego root-a:

/rootdir/vhost1
/rootdir/vhost2
/rootdir/vhost3

itd.

Pierwszy host wirtualny (vhost0) wskazuje na /rootdir/. Dzięki temu
użytkownik starocia zobaczy listę katalogów odpowiadających hostom wirtualnym.

Poważne wady: na stronach nie da się stosować absolutnych URL-i w rodzaju:
http://vhost1/cos_tam/obrazek.gif (a nawet: /cos_tam/obrazek.gif), jesli
obrazek ma być widoczny ze starej przeglądarki, ponieważ spodziewa sie ona
http://vhost0/vhost1/cos_tam/obrazek.gif.

Mozna to próbować obchodzić, ale ja bym proponował "nieboszczykus do grobus"
- nie ma moim zdaniem co wspierać Mosaica lub IBM Web Explorera 1.0...
"Hardcorowiec" może używać Lynx-a, NN2.0, itp. które AFAIK obsługują name
based virtual hosts. Gdzieś ta wsteczna kompatybilność musi się kończyć :-/

--
Wojciech Gazda
* Home page        - http://trurl.asua.org.pl            *