Re: Java - ktra i gdzie

Autor: Ninik (ninik_at_dominik.kei.pl)
Data: Fri 07 May 2004 - 11:04:01 MET DST

Adam Płaszczyca <trzypion_at_oldfield.pulapka-org.pl> nakombinował(a) coś
takiego:
> Jakoś nei widziałem jeszcze wybajerowanej i czytelnej strony. Za to
> zdecydowana większośc stron, które były czytelne, to najprostszy HTML.

To mało ich widziałeś, jest wiele stron zgodnych z specyfikacją
najnowszych standardów, a jednocześnie bardzo wygodnych i czytelnych. To
nowe środki które pomagają dużo.

> Raczej nieczytelności. Jakoś strony pisane bez CSS-a są dla mnei
> czytelne.

Każda strona wizualnie da się zrobić czytelną, jednak pod względem kodu
będzie bardzo nieczytelna, do tego aktualizacje i podobne zjadają. Do tego
święta zasada DRY, bez css musisz powtarzać w wielu miejscach to samo
formatowanie. Dodatkowo można przedefiniować same znaczniki na swój
sposób. Oczywiście można stworzyć tak potworka, ale też dostajesz mocne
możliwości. O wiele łatwiej orientować się w kodzie, łatwiej uzupełniać o
nową treść i podobne. Widocznie nie znasz css skoro tak się go boisz.

> Szczególnie, że wystarczy mieć inne czcionkui niż autor
> sobie wymarzył.

Jako ostatnią alternatywę należy podać rodzinę, tą ustalasz sobie za to w
przeglądarce, więc będziesz miał czcionke o zadanym kroju. Dalej to już
nie problem.

--
   Dominik  Chmaj       _|  _       o     o |_      ICQ: 101929211
 www.dominik.kei.pl    (_| (_) (\/) | (\) | |\        GG: 919564