Re: Java - ktra i gdzie

Autor: mbs (mbs_at_granit.univ.szczecin.pl)
Data: Thu 06 May 2004 - 10:45:14 MET DST

Ninik wrote:

> speedy_at_ziew.org (robert j. wozny) nakombinował(a) coś takiego:
>
> Masz pewnie nietypową stronę. Zapewne hobbes również ma 50% os/2, ale co z
> tego - podawałem uśrednione dane dla Polski, próba AFAIR coś 3mln.

> Tylko ja nie pisałem o konkretnej stronie, a o całej Polsce.

Problem właśnie w tym, że przywara, którą określono onegdaj pewien naród
nad Wisłą, mówi coś o papudze...

W pewnej mierze Dominik ma rację, gdyż faktem niezaprzeczalnym jest, że
większość stron tworzona jest niemal z bezmyślnym przeświadczeniem, że
nie istnieje nic ponad win9x i jego pochodne.

Karygodnym zaś jest fakt wypuszczania z uczelni informatyków, którzy nie
wiedzą nic o systemach alternatywnych - owszem przyznają cząsto, że
kiedyś próbowali coś pod co nazywało się jak linijka czy tak jakoś...

Dla mie linijką było wino podawane przed laty w szczecińskich
Kontrastach, a zwane tak ze względu na wysmukłość flaszki.
Właśnie na winie własną edukację powinni zakończyć wykładowcy, którzy
wypuszczają takich informatyków.

Wracając zaś do stron przeglądarek itd.
Wiadomym jest, że czas nie stoi i ludzie potrafią niekiedy wymyśleć coś
całkiem dobrego. Jednakże Mercedes zawsze pozostanie Mercedesem, a
Syrenka skarpetą. Tak też jest z systemami operacyjnymi. Ktoś jest
przeciw? - to co robi na tej stronie?:))

Przedsiębiorstwa natomiast postępują zbyt często niekoniecznie zgodnie
ze zdrowym rozsądkiem. Strony internetowe decydują kto i w jakim celu je
odwiedzi. Czy 0,05% klientów przy 10 milionach to nieistotny odsetek? -
nie jestem pewien!

Doświadczenie nie tylko Roberta potwierdza fakt oddziaływania
kierunkowego nie zawartości, a wręcz samej uniwersalności strony.
Korelacja podobna będzie z całą pewnością w szeregu kolejnych takich
doświadczeniach. W celu zbadania problemu udziału procentowego należało
by stworzyć strony jednakowe tematycznie pod konkretne przeglądarki, w
towarzystwie drobnej stronki uniwersalnej, która tylko by
przekierowywała na poprzednie - dedykowane.
Jak myślicie, która strona zaliczy najwięcej odwiedzin?:))

I to by było na tyle...

--
Mariusz Błaszak mbs_at_granit.univ.szczecin.pl
        < OS/2: Logic, not magic >