Re: OS/2 Warp 3 eng

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Tue 03 Feb 2004 - 13:57:14 MET

Artur Romanowski wrote:
> Witam.
>
> Mam OS/2 Warp 3ENG (oryginal). Pytanie - czy warto go instalowac?
> Do tej pory siedze na durnych Windowsach. Do Linuxa jakoś nie mogę się
> przekonać, choć co nieco już w nim grzebałem.

to zalezy jaki jest ten os/2. jesli jest na pudelku napis "Connect",
to mozesz probowac. w kazdym razie przy obecnym sprzecie komputerowym,
bedziesz mial identyczne problemy z dobraniem sterownikow do urzadzen
jak pod linuxem. ja stety i niestety postawilem na linuxa,
bo z tego co zauwazylem, i tak pod osem zaczalem uzywac coraz wiecej
rzeczy przerabianych wlasnie z linuxa. a najbardziej wkurzalo mnie to,
ze z reguly byly to rzeczy troche starsze. dlatego sie przesiadlem
z warp4 connect PL. ostatnim impulsem bylo rozsypanie sie
partycji z osem. bardzo ciezko pracowal, az w koncu zdechl i juz
nie mogl sie podniesc, czesciowo z mojej winy bo nie ustawilem
backupowania desktopu, a powinienem. w kazdym razie os/2 ma
niesamowicie wygodny desktop, pod linuxem niestety tego nie mam.
niestety os/2 ma zawodny system plikow. zle obsluguje
wielkie partycje w okolicach 20GB. po byle padzie robi
skanowanie i naprawe calosci, z roznym rezultatem.
w wiekszosci przypadkow nic sie nie dzieje, ale czasem
straty sa kolosalne. dotyczy FAT i HPFS. chyba ze sie rzucisz
na wersje Aurora z JFS. ja w kazdym razie siedze na linuxie,
i korzystam z ext3fs, rownie dobrze moglbym korzystac
z raiserfs lub xfs. wszystkie dobrze znosza pady i nagle
zaniki zasilania, tak jak JFS w os2 aurora.

co do rozdzialu neostrady, mysle ze powinno dac sie zrobic.
neostrada to w koncu jakas forma PPP. tylko jedna uwaga.
modem neostrady jest albo na USB, albo ethernecie.
tepsa dostarcza USB. a na ethernecie to sam musisz sobie
zrobic. nie jestem pewien, ale nawet w wersji ethernetowej
chodzi to jako ppp over ethernet. nie wiem jak to w osie
ustawic. potem podzial lacza. trzeba zrobic jakas forme NAT,
pewnie sa programy do tego. ale ja ich nie znam.

wiele rzeczy znajdziesz na mirrorze, na
ftp://sunsite.icm.edu.pl/pub/os2/ i sciagnij sobie
pliki z indeksami. poza tym jak lubisz sie bawic
w programowanie, albo uzywasz aplikacji bedacych
przerobkami z linuxa, to musisz sobie
zainstalowac emulator posixa. jak on sie nazywal?
jest on potrzebny chocby po to, zeby dawal sie
odpalic taki perl, serwer webowy apache i inne takie.
a to wszystko z definicji jest w linuxie.

w kazdym razie zycze ci powodzenia.

znik.