Re: Menadżer okien

Autor: Jan Gromadzki (oksza_at_bu.uni.wroc.pl)
Data: Thu 15 Jan 2004 - 08:55:15 MET

On Sat, 27 Dec 2003 10:18:39 +0100 (MET)
"Lech Wiktor Piotrowski" <lewhoo.SKASUJ_at_gazeta.pl> wrote:

> Hah, gdyby byl, to by mnie tak szlag nie trafial jak na uczelni pracuje na
> GNOME lub KDE ;))) Niegdys GNOME mial na swojej oficjalnej stronie, ze daza do
> poziomu wlasnie WPSa (wedlug nich najlepszego dekstopu, jaki powstal na PC),
> ale co z tego wyszlo, niestety widzimy. Od czasu do czasu obija mi sie o uszy,
> ze ktos ma robic cos a'la WPS dla linuxa, ale chyba efektow rzadnych na razie
> nie ma...

Istotna, wyrozniajaca cecha WPSa jest obiektowosc, otoz jest taki projekt, ktory stawia na ta wlasnie ceche, choc wzorem dla niego nie jest OS/2 a inny system - mianowicie NextStep (ciekawe, kto go widzial w naturze?). Mam na mysli projekt pt. GNUstep. Jest to jednak srodowisko developerskie a nie manager okien, jego standardowym managerem jest, znany pewnie, WindowMaker. A ten, coz, nie jest tak fajny jak GUI OS/2. No, ale projekt jest w okolicach wersji 1 (v. http://gnustep.org/) i kto wie jaki bedzie, kiedy osiagnie dojrzalosc.

Pozdrowienia

JG