Re: torrent/2

Autor: Bartosz Tomasik (bart2_at_asua.NOSPAM.org.REMOVE.pl)
Data: Sat 27 Dec 2003 - 12:23:41 MET

Użytkownik "Lech Wiktor Piotrowski" <lewhoo_at_teamos2.org.pl> napisał w
wiadomości news:200312271051.hBRApXRL012061_at_dione.ids.pl...

> Dostalem cos takiego, a nie jest to chyba publicznie dostepne. Natommiast
autor
> pozwolil mi upublicznic pod warunkiem, ze nie powiem, ze to on jest
autorem ;)

> Co to jest?
>
> cos w rodzaju p2p, ale nie do konca. Za pomoca tego mozna sciagnac
wszystko z
> http://www.suprnova.org/ i www.novasearch.org.

gdybys czytal http://imladris.chipdrive.pl/os2news to bys juz dawno odkryl
torrenta :) juz sporo czasu temu byl news na temat dzialania oryginalnej
wersji pod OS/2 i powyzsze urle tam byly...

dla zainteresowanych: bitTorrent jest systemem rozproszonej dystrybucji
plikow (a'la p2p), z tym, ze przeznaczonym raczej do sciagania duzych
plikow. Dziala to tak, ze system sciaga od wielu osob na raz ten sam plik
(ale rozne jego czesci) zamiast z jednego zrodla. Oczywiscie na poczatku
bylo to przeznaczone do rozpowszechciania dystrybucji linuxow etc ale szybko
przyjelo sie tez jako sciagarka do filmow :)

(dodatkowy url z linkami: http://www.polish-torrent.prv.pl/)

pozdrawiam
Ihs