Re: Dziwoląg...

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Mon 22 Dec 2003 - 15:00:09 MET

Adam Płaszczyca wrote:

> Może i prościej, ale ja jakoś wolę Pascala. Znalazłem do free pascala,
> nawet sie skompliowało, ale nie chce działać :(

regexpow sa dwa rodzaje:
1. typu POSIX oznaczanej jako Regexp, sa biblioteki w C, Pascalu
    i nie wiem w czym jeszcze.
    posixowy regexp jest uzywany w takich poleceniach jak grep, awk i
    innych tego typu.
2. typu PCRE (Perl Compatibile Regular Expressions), czyli zgodne
    ze skladnia zaproponowana w perlu.

osobiscie wole wersje perlowa. np. w perlu cyfre oznaczam
tak: \d . a w posixie musze zrobic tak: [:digit:]
to co w posixie, spokojnie daje sie zrobic w perlu. a na odwrot
bardzo ciezko. po prostu pcre ma duzo wiecej roznych mozliwosci.
zreszta tagi posixowe dzialaja tez w perlu :)

trzeba w docu do biblioteki doczytac, czy jest zgodna z pcre.
jesli nie jest to napisane wprost mozna sprawdzic, ale trzeba
zalozyc, ze nie jest.
niestety nie znam tej pascalowej biblioteki, wiec trudno
jest mi tu cos wywrozyc.

a moze zainteresujesz sie pythonem?
ftp://sunsite.icm.edu.pl/pub/os2/hobbes/dev/python/
i od razu plik 00files.txt .
bardzo fajny jezyk skryptowy. duzo lepszy niz rexx, perl
i wiele innych. niestety jak to z osem bywa, porty
osowe sa zwykle troche starawe. obecnie python
jest w wersji 3, a tutaj jest wersja 2. w kazdym
razie powinna dzialac jak powinna. aha. python
niemal od poczatku jest nastawiony na obiekty, i ....
.... watki. warto sie tym zainteresowac.

znik.