Reklama wxWindows

Autor: Lech Wiktor Piotrowski (lewhoo_at_teamos2.org.pl)
Data: Fri 12 Sep 2003 - 20:42:02 MET DST

On Fri, 12 Sep 2003 19:07:28 +0200 (MET DST), Ninik wrote:

>Może jakoś umotywuje Cię do pracy późniejsze głosy wszystkiego, w ogóle do
>pisania softu pod os/2 :)
>
>Ja niestety nie za bardzo mogę sobie poćwiczyć, VACPP nie chce mi się
>zainstalować :(( Znaczy instaluje się, ale potem komp przestaje startować
>:((

no to skoro juz w temacie, to... :)

Jest port miedzyplatformowych bibliotek GUI na OS/2 - wxWindows
(www.wxwindows.org). Port jeszcze nie jest kompletny, ale juz bardzo duzo mozna w
nim zrobic. W zasadzie latwiej mi napisac, czego nie ma, niz co jest. Ostatnio doszla
juz prawie pelna obsluga threadow, wiec nie ma (z glowy):

 - Kolorowego MLE
 - Ulepszonego listboxa (tam sie to zwie listctrl, ikonki itp.)
 - treectrl, takie drzewka... nie znam, bo nie ma ;)
 - grid... nie do konca dziala, jest nastpeny w kolejnosci do poprawiania

no i zapewne jeszcze kilku rzeczy, ale pozatym da sie juz w tym niemalo napisac.
Oczywiscie sa bugi... Ale ogolnie jest to juz na tyle rozwiniete, ze warto spojrzec.
Dlaczego warto?

 - Duzo latwiejsze do pisania niz w PM API... PO prostu same klasy, dziedziczenie...
naprawde proste.
 - Jak port bedzie kompletny, to nie tak malo rzeczy napisacnych pod tym na inne
platformy bedzie mozna sportowac, pewnie w pol godziny ;)
 - Jest to szybkie - na moim 500 MHz jest bardzo dobrze. Exe zajmuje minimum 2.7 MB
- jezeli kiedys sie stanie to powszechne, to wywali sie do DLL i bedzie zdecydowanie
mniejszy...

Aktualnie niestety aktywny w zasadzie jest 1 developer plus w zasadzie jeden
bugseeker, czyli ja ;) Wydaje mi sie, ze przynajmniej kilka bugow dla dobrego
developera jest do zlikwidowania w jeden dzien, a napisanie kontrolki to pewnie max
tydzien... A tych kontrolek niewiele brakuje... Dlatego przydaliby sie nowi developerzy i
testerzy tez...

Jak ktos sie zainteresuje, to warto sie zapisac na
wxWindows-os2pm_at_lists.sourceforge.net

Lech Wiktor Piotrowski | ICQ#: 50746253 | lewhoo_at_teamos2.org.pl
TeamOS/2 Poland Webmaster - http://www.teamos2.org.pl
Inne systemy maja uzytkownikow, OS/2 ma wyznawcow
This OS/2 system uptime is 2d 10h 48m 53s 615ms (en).
Emergency mail: lewhoo_at_fuw.edu.pl; lewhoo_at_dione.ids.pl