Re: Weasel i filtrowanie

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Mon 14 Jul 2003 - 18:13:02 MET DST

Adam Płaszczyca wrote:

> Ale po jaką cholerę perl? Sam Rexx nie wystarczy?

niestety nie. szczerze mowiac w rexxie wkurza mnie niescislosc skladni.

dla przykladu, w perlu moge zapisac zmienna, ktora jest indeksowana
przez nazwe:

$zmienna{kuku}=5

w rexxie musze zrobic tak:
tmp=kuku
zmienna.tmp=5
wielu programistow probowaloby to zapisac tak:
zmienna.kuku=5

ale jak przez przypadek zmodyfikuje sie program i wczesniej
gdzies wyjdzie
kuku='ja mam to w nosie'
to wyjdzie odpowiednik
zmienna.'ja mam to w nosie'=5 , tyle ze w rexxie taki zapis
jest oczywiscie bledny.

albo inna zaawansowana konstrukcja.
w perlu mam cos takiego:
$zmienna[zmien[4]]='ala'

i znowu w rexxie musze zrobic tak:
tmp=zmien.4
zmienna.tmp='ala'

to sa proste, szablonowe przypadki, ktore bardzo utrudniaja
programowanie.
dla mnie problemem rexxa jest tez to, ze nie mam w nim regexpa.
ale rexx jest o tyle dobry, ze jest prosty i maly. dzieki czemu
bardzo dobrze nadaje sie na roznego rodzaju "przelotki" :)