Re: pytanko dla fachowcow

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Fri 09 May 2003 - 09:42:38 MET DST

p0li wrote:

> Hej
> Jestem totalnym lame os/2owym (aczkolwiek używałem go przed erą win95) a mam
> następujący problem:
> są dwa kompy - jeden os/2 v3 drugi win2000 - trzeba je jakoś połączyć w celu
> przegrania plików z kompa nr1 na komp nr2 - jak to zrobić najprościej i
> najszybciej ?? nie mam wymagań co do szybkości lub innych specjalnych
> możliwości (długie nazwy) - może być nawet po kablu LPT.
>
> pomożecie jakoś??

mozesz sie bawic z ms network, oraz ibm peer.
wszystko musi chodzic na IPX, musisz ramke ustawic na sztywno.

jesli chcesz kablem po LPT, to najprosciej programami pod DOSem.
norton commander do tego sie nada.

a najlepiej to po sieci. na os/2 stawiasz serwer ftp,
proponuje ftpserver . znajdziesz w archiwach na necie.
z windy laczysz sie za pomoca ftp.exe lub total commander (dawniej
windows commander, tylko microsoft zaczal sie pluc o nazwe bo znak
handlowy).

btw. w os/2 tez jest wbudowany serwer ftp. do transferu sie nada,
chociaz ja go osobiscie nie lubie ze wzgledu na sposob dostepu
do zasobow. ale do kopiowania na lanie spoko sie nada.
ustawienia tego serwera ftp znajdziesz gdzies w zakladkach sieci w os/2
:)

czyli jak chcesz to poczytaj tcp/ip command reference,
a w nim poszukaj ftpd lub ftpd.exe .