Re: Prawie jasne

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Mon 06 Jan 2003 - 15:39:23 MET

Lech Wiktor Piotrowski wrote:

> Polaczylem sie modemem przez Coolnet i moglem spokojnie dostac sie do Teamu.
> Przez SDI nie moge.
>
> Obawiam sie, ze zablokowalo pare serwerow moj IP - bo juz Znik mowil mi, ze bylem
> na jakiejs Spam liscie (skad inad slusznie - w poczatkowej fazie dalem weaselowi
> mozliwosc wpuszczania kazdego).

no i zrobiles wielki blad. czy ten SDI jest twoj wlasny? jaki jest twoj
wlasny IP?
jest on wypisany przy odpalaniu weasela. jak sie wygrzebie ze swojej
roboby,
dam ci kilka pozytecznych rzeczy do weasela. tzn. moj skrypt filtrujacy,
i caly zestaw regul (tak ze 3000 wpisow)

> Czy wiecie, jak sie zalatwia takie sprawy? Jak sie szuka adminow itp. serwerow, ktore
> nie chca mnie puszczac dalej?

bardzo prosto. najpierw nslookup. wpisujesz IP. jak ci rozwiaze, jest OK
:)
wpisujesz set q=any enter a potem nazwe domeny, tej zwyklej, nie IP.
powinna sie pojawic nazwa email, jest odpowiednio oznaczona. jak sie
nie pojawi, to pojawi sie lista ns serverow ktore przechowuja dana
domene.
polecenie server IP przelacz sie na wlasciwy serwer i jeszcze raz.
wtedy znajdziesz :))))

inny sposob, to baza whois. wpisujesz IP, i uzyskujesz email i inne
dane
administratora danej klasy IP.

> I jeszcze jedno: czy wiecie, jak postawic jakis tunel dla poczty (najwazniejsze) i ftp (no
> to chyba proxy zwykly) na linuxie? Postawilbym to na koncie shellowym i tymczasowo
> mogl sprawdzac poczte...

z ftp ciezka sprawa.