POP3 & SMTP po SSH

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Sat 30 Nov 2002 - 22:58:56 MET

Udalo mi sie odbierac/wysylac poczte, czyli przetunelowac POP3 i SMTP
uzywajac polecenia:

ssh -L 110:localhost:110 -L 25:localhost:25 -l <username> <host>

Chodzi jak zloto: w Netszkapie serwer SMTP i POP3 ustawilem na
'localhost', odbieram/wysylam poczte, tak wiec wydaje mi sie ze tunel
dziala :-/
Sa jednak wady:
- Zostaje ze shellem na zdalnym serwerze.
  Probowalem z opcja -f (fork to background), jednak z opcja -f, to
  cos (ssh) wymaga aby podac polecenie ktore wykona sie na zdalnym
  serwerze... Nie wiem po prostu jak "obejsc" pojawianie sie shella.
- Auto-logout po stronie serwera :-( Czyli tunel sie timeoutuje.
  Moze naoisac cos, co jako wspomniane wyzej zdalne polecenie,
  bedzie udawac ze cos robie?

Pamietam, ze ktos tu juz z tym walczyl. Prosze o kontakt lub namiary na
strone z opisem :-] Dzieki.

--
Wojciech Gazda
/* Asua programmers - http://www.asua.org.pl           */