Re: udostępnianie połączenia (maskarada)

Autor: Leszek KUBRAK (info_at_infokub.com.pl)
Data: Tue 05 Nov 2002 - 09:29:15 MET

On Tue, 5 Nov 2002 09:23:32 +0100 (MET), Tomasz Poradowski wrote:

>To poproszę o wszystkie :) - bo zbieram informacje nt udostępniania łącza
>pod różnymi systemami operacyjnymi (na laborkę z sieci komputerowych :)
>
>Ale swoją drogą - dlaczego sposób udostępniania ma zależeć od rodzaju
>połączenia? Tzn. że owo udostępnianie odbywa się na poziomie sprzętu i jego
>oprogramowania (np. InJoy), a nie na poziomie systemu, który zajmuje się
>obsługą warstwy transportowej sieci? Jak to jest w OS/2 - i gdzie mógłbym
>o tym poczytać?

O ile mnie pamięć nie myli to OS/2 jako taki NIE MA możliwości robienia maskarady.
Jeżeli się myle, to mądrzejsi niech mnie poprawią.
W związku z powyższym musisz zastosować oprogramowanie trzecie.
W przypadku wyjścia na świat przez interfejs PPP (modem lub SDI) używam InJoy
Dialer, w pzypadku wyjścia przez Ethernet InJoy Firewall.
Obydwa dostępne aktualnie w wersji beta 3.00 na www.fx.dk/beta

Leszek KUBRAK <info_at_infokub.com.pl>

P.U.I. "InfoKub" tel.0-602-673124
ul.Mogiłki 3A tel.(0-12)650-03-20