Re: moze byc interesujace

Autor: Jan Gromadzki (jg_wp_at_poczta.wp.pl)
Data: Mon 19 Aug 2002 - 09:39:27 MET DST

On śro 14. sierpień 2002 15:58, You wrote:

> Wersji podstawowej nie, ponieważ nie ma ona ochrony konsoli lokalnej.
> Jest to dodatkowy produkt i tylko wtedy może być ewentualnie o tym mowa.

O ile dobrze zrozumiałem ww. artykuł, to problem dotyczy _wszystkich_
wersji windows, bez względu na to czy różnicują one uprawnienia
użytkowników, czy nie. Dolegliwość polega na tym, że posiłkując się tym
materiałem można uruchomić na lokalnej maszynie, a może i w sieci
lokalnej, dowolny kod z uprawnieniami systemu (czyli większymi niz ma
administrator - to w przypadku WinNT/2000/XP), czyli w efekcie błąd ten
dyskwalifikuje taki system w zajęciach sieciowych, a nawet w sytuacji, gdy
komputer jest solitarny, ale używany przez wiele osób - to w przypadku
WinNT/2000/XP. Zatem pytanie, czy dolegliwość ta dotyczy OS-a jest zasadne
- on chyba rozróżnia procesy systemu i użytkownika i przypuszczam, że ta
nowa technika ataku otwierałaby nowe perspektywy przed hakerami nawet w
przypadku prostych systemów jak zwykły Warp 3 lub 4., o serwerach nie
wspominając.

Z poważaniem

JG