Re: Z dyskietek na HDD/CD ?

Autor: mbs (mbs_at_granit.univ.szczecin.pl)
Data: Wed 07 Aug 2002 - 07:16:49 MET DST

Lech Wiktor Piotrowski wrote:

> W zasadzie wersja CD na ym polega, ze ma na sobie image dyskietek i program do
> instalacji, ale jak to zrobic recznie, to nie wiem...

----------------------------------
Żeby zrobić obrazy dyskietek trzeba je wrzucić kolejno do stacji dysków
- wychodzi prawie na jedno...Polecał bym zainstalować tak jak wejdzie i
zrobić kopię partycji dysku twardego z zainstalowanym systemem w wersji
podstawowej. Później ewentualne sterowniki karty graficznej, dżwiękowej,
czy sieciowej. Każde kolejne udoskonalenie systemu, czy jego
rozszerzenie (np. doinstalowanie programów użytkowych) po sprawdzeniu
działania także kopiujemy na CD (koszt CD, a koszt czasu!). Zaleta!: - w
razie padu spowodowanego kolejnym ulepszeniem lub "majsterkowaniem" w
systemie, startujemy z dyskietek systemowych, robimy copy (lub xcopy) i
nadal wszystko gra (łącznie z ustawionym desktopem, aplikacjami itd.
Dodatkowo - gdy WinOS2 rozbuduje zanadto swój katalog System, można
powrócić do normalnej jego zawartości - a poptrafi - to w końcu
odpowiednik win3.11.

Przy nowym sprzęcie należy pamiętać o nowych wersjach dyskietek
startowych - stare nie rozpoznają dysków powyżej iluś tam GB (cztery czy
osiem?) i miewają problemy z rozpoznaniem niektórych CD.

Tak zainstalowany system na początku 1995r (oczywiście z późniejszymi
poprawkami) chodzi u mnie do dziś - czyli warto.
Nie ma kłopotów z przeinstalowywaniem wszystkiego, jakie są znane
użytkownikom "jedynie słusznej drogi do informatyzacji kraju" czyli
wyznawcom BilaG:) Jeżeli coś nie wyjdzie, sterowniki się uprą zapraszam
ponownie na listę.

Niewątpliwą zaletą OS/2 jest fakt, że nikt nie twierdzi, że łatwo go
zainstalować, choć w porównaniu z windą w wielu wypadkach mnie
pozytywnie zaskoczył - jeżeli przeczytałem pliki txt:)- nigdy nie
stwierdził, że dany sterownik nie jest od sprzętu dla którego jest
napisany, lub że instalacja się powiodła, gdy w rzeczywistości jest
kicha. Tu jak w Mercedesie - jak coś nawali to Twoja wina.

Dla ułatwienia przetrwania fazy pierwszej instalacji polecam zgrzewkę
piwa:)

--
Mariusz Błaszak mbs_at_granit.univ.szczecin.pl
        < OS/2: Logic, not magic >