Polskie fonty w niepolskich stronach kodowych

Autor: Sławomir Stachniewicz (stachnie_at_ifj.edu.pl)
Data: Tue 23 Apr 2002 - 14:52:52 MET DST

                                Witam!

Pewien znajomy mojego znajomego (Niemiec) ma następujący problem:
używa niemieckiej wersji WSeB, pisze teksty po niemiecku ale chce
czasem przytoczyć jakieś zdanie po polsku lub rosyjsku. O ile
z rosyjskim sobie poradził (gdzieś znalazł jakieś fonty ttf), to
cały czas ma problemy z "ogonkami". Wprawdzie przesłałem mu fonty
CE spod WinOS2, ale jakoś nie mógł ich "zobaczyć" - tzn. udało
mu się, ale musi w tym celu podmieniać CONFIG.SYS i restartować
system, co nie jest zbyt wygodne. Ostatnio truimfalnie doniósł,
że udało mu się zmusić do współpracy windzianego POLKEYBa ;)

Mogę się mylić ale przypuszczam, że systemowe fonty mają gdzieś
"zaszytą" stronę kodową i dlatego nie może ich używać przy
standardowych ustawieniach (chyba, że coś sknocił). Pytanie brzmi:
czy ktoś się zetknął z tego typu problemem, ewentualnie może
coś doradzić?

        pOSdrawiam,

        Sławomir Stachniewicz

--