Re: Jak zmusic StarOfa do czytania windzianych PPS-ow ?

Autor: Rimwid Rataj (nazgul_at_alfar.com.pl)
Data: Wed 10 Apr 2002 - 09:26:00 MET DST

Wlasnie mi sie w koncu udalo. (Mimo tego dziekuje wszystkim za pomoc)
W tym celu ustawilem w settingach SO pliki PPS jako format zasocjowany -
i dziala.
Podobnie zrobilem zreszta i z XLS i DOC (ale tu musialem najpierw wywalic
to rozszerzenie z settingow edytora systemowego).

Natomiast co mnie zastanawia :
zawsze mi sie zdawalo, ze to "zasocjowanie" aplikacji z typem pliku ma
znaczenie wylacznie takie, ze jak sie probuje otwierac taki plik z
foldera, to zostaje uruchomiona automatycznie odpowiednia aplikacja.
Natomiast z SO, zanim to zrobilem (tzn. przypisalem *.pps do SO) jak
probowalem otworzyc taki plik z poziomu menu SO, to nawet jak sie wybralo
jako typ pliku (w boxie open) "PowerPoint 97" to nie pokazywalo tych
pps-ow w tym boxie, a jak sie dalo "all files", to wprawdzie pokazywalo,
ale otworzyc sie nie dalo.
W wiekszosci aplikacji, jak sie recznie kaze otworzyc plik o nietypowym
rozszerzeniu, wskazujac jednak jako typ jeden z czytanych przez te
aplikacje, to jezeli ten wskazany plik naprawde byl tego typu (pod
wzgledem struktury, nie rozszerzenia) to sie otwieral.
Czy ktos wie, o co chodzi ?

Pozdrawiam
R.