Re: pytanie windozowate ;)

Autor: przemek (przem_rUSUN_TO_at_wp.pl)
Data: Thu 14 Mar 2002 - 23:32:26 MET

"Lech Wiktor Piotrowski" <lewhoo_at_teamos2.org.pl> wrote in message
> na nie swoim komputerze planuje wkladac w kieszen dysk z OS/2. NA kompie
tym jest
> windoza 2000 i 98... Przy starcie windozy uruchamia sie cos a'la
bootmanager, gdzie
> wlasnie mozna wybrac 98, 2000, ale to na pewno integralne windozy... Czy
czemus
> takiemu da sie wytluaczyc, ze mogloby tez uruchamiac OS/2?
>
> Bo ja 0 doswiadczenia z windoza mam ;)

Sprawa jest prosta ;-)
Wystarczy użyć jakiegoś bootmanagera który zainstaluje się w MBR, np.: BSL.
Należy tylko wcześniej wyłączyć w windzie ten bootmanager, w panelu
sterowania, w opcjach 'startup and recovery', wyczyścić 'Time to display
list of operating systems'.
Wpisy wyświetlane przez winde znajduja się w pliku boot.ini na dysku
startowym, z tego co wyczytałem można tam jeszcze wrzucić linuxa ale os'a
już nie, stąd koniecznośc innego bootmanagera.
Potem w bsl.ini wpisać sekcje odpowiedzialne za os'a, w2k i w98 i np. FDD.
W razie czego służę pomocą.

pr