Re: In Joy i TPSA

Autor: Marek Wojciechowski (mw_at_sunrise.pg.gda.pl)
Data: Wed 06 Mar 2002 - 12:03:19 MET

On Wed, 6 Mar 2002 10:32:11 UTC, alchemyx_at_uznam.net.pl wrote:

> No więc sprawa jest dziwna, ale opisze wszystkie sytuacje
>
> - dyskietki robione z obrazów na CD, odpalają sie okej u moich kumpli

Jeżeli mają nowe komputery z dużymi dyskami, to ciekawostka.

> - dyskietki robione z obrazów na CD, odpalane u mnie nawet nie bardzo
> chcą się bootować tylko restartują kompa

Zapewne jakieś różnice w bios-ach/chipsetach.

> - dyskietki, które otrzymałem od poprzedniego właściciela bootują
> się w obu miejscach, ale jedynie u mnie jest ten problem.

Zapewne są uaktualnione, ale być może niewystarczająco nowymi
sterownikami

> Natomiast jeśli kopiować CD na dysk to jak odpalić instalację?

Z tych samych dyskietek, tylko na dyskietce nr 1 (drugiej w
kolejności. pierwsza ma numer 0) modyfikujesz config.sys, żeby szukał
stosownych plików na HD a nie na CD.
Ew. szczegóły (jeśli będą potrzebne) wieczorem bo dawno tego nie
robiłem i w tej chwili nie pamiętam.

> A tego nie próbowałem. Zabootować z dyskietki, dać commandline i odpalić
> fdiska - czy fdisk jest na dyskietce bootującej?

Na trzeciej dyskietce. Przy boocie, gdy w lewym górnym rogu ekranu
masz tzw. "boot blob" wciskasz alt+F1 i z menu wybierasz "C - command
line".
Boot kończy się na 2 dyskietce. Wymieniasz ją na 3 na której jest
fdisk.

Marek