Re: Wirusek.

Autor: Leszek KUBRAK (info_at_infokub.com.pl)
Data: Wed 06 Feb 2002 - 20:40:02 MET

On Wed, 6 Feb 2002 19:31:28 +0100 (MET), Krzysztof Koczubik wrote:

>Hi

>firewalla też bym zobaczył :-)
>
>Może by mnie tak ktoś uświadomił, czy użytkownicy os/2 są jakoś narażeni
>na włamania i narobienie szkód w systemie poprzez sieć ? (zakładając, że
>sesje dos i win są zablokowane)
>
>pozdr ksysju
>eCS, opole, 2:484/33

Odpowiem przewrotnie : przeciętny kretyn próbujący się włamać i tak wymięknie,
jak zobaczy OS/2 (a co to jest ???), a prawdziwy, jeżeli będzie musiał, to
jakąś dziurkę znajdzie. Natomiast napewno o wiele bezpieczniej jest taką Nimdę
"udupić" już na poziomie firewalla i nie dopuszczać do generowania pustego ruchu
do/z serwera WWW.

Podesłać mogę tylko ustawienia InJoya, aczkolwiek nie wiem z czym nie możesz
sobie poradzić, napisz konkretniej z czym masz problem.

Natomiast z przyczyn oczywistych nie podeślę Ci konfiguracji firewalla.
Przepraszam Cię bardzo, ale jak to się ładnie mówi jest to system "produkcyjny".
Służę pomocą w konfiguracji konkretnych przypadków.

I żeby było jasne. Cały czas mam na myśli firewall WBUDOWANY w InJoya
a nie w TCP/IP.
Leszek KUBRAK <info_at_infokub.com.pl>

P.U.I. "InfoKub" tel.0-602-673124
ul.Mogiłki 3A tel.(0-12)650-03-20