Re: NetBIOS over TCP/IP

Autor: Piotr Oniszczuk (wolodzia_at_kki.net.pl)
Data: Fri 21 Dec 2001 - 23:37:13 MET

info_at_infokub.com.pl (Leszek KUBRAK) wrote:

> Potrzebuję połączyć dwie sieci lokalne poprzez ppp i NetBIOS over TCP/IP.
>
> Walczę już dwa dni z miernym efektem. W ramach sieci lokalnej
> wszystko działa dobrze. Nie potrafię jeszcze pożenić NetBIOS-a
> i NetBIOS over TCP/IP w jednej sieci, ale to problem na później.
>
> Natmoiast przy próbie podłączenia się do zasobów zdalnych przez ppp
> NET wywala dziwne błędy.
>
> Czy który z kolegów mógłby się trochę "powymądrzać" i pomóc ?
> Powinno to wyglądać mniej więcej tak :
>
> +----------- siec nr 1 -----------------------+
> | NetBIOS |
> [...]
Hmm...well....ooochhh.....

Myślę że największym problemem jest tu kombinacja: NetBIOS (NETBEUI) w

sieci 1(2) - LAN i TCPBEUI w WAN.

NETBEUI to protokół rozgłoszeniowy, zaś TCPBEUI bazuje na IP i jest
rutowalny. Prostą sprawą będzie zorganizowanie widoczności K1(siec1) i
K1(siec2) - czyli hostów bezpośrednio połączonych za pomocą PPP, ale z
moich doświadczeń mogą być problemy z Kn(sieć1) i Kn(sieć2) - bowiem
hosty Kn widzą się z sąsiadami po innym protokole L3 ISO-OSI.

Innymi słowy - potrzebny jest tu service internetworking między
różnymi protokołami L3 stojącymi na tej samej warstwie L2.
Problem braku takiej funkcjonalności w MPTS IBM'a wynika chyba w
naturalny sposób z samych założeń które przyświecały twórcom TCPBEUI -
czyli głównie ograniczenia broadcast storms w rozległych sieciach LAN
bazujących na protokołach rozgłoszeniowych np. NetBIOS.

Ok - czas na pierwsze konkrety :-p

Czy możesz w sieciach LAN przejść z NETBEUI na TCPBEUI ?

- jeśli tak, to sprawa jest prosta - pozostaje tylko odpowiednia
edycja
plików C:\IBMCOM\RFCBCST.LST i C:\IBMCOM\RFCNAMES.LST...chyba że masz
w sieci serwer NBNS. To jest wariant "rutowalny" - mamy jeden protokół
L3 w całej sieci - IP. To jest trywialne - jak by co to służę pomocą
;-)

- jeśli nie, to proponuję wariant bridgowalny:
1. wykorzystanie pakietu IBM LAN Distance - jak pamiętam pakiet chyba
załatwia też i dokładnie takie przypadki...
2.PPTP made by MS. Ale to było by tu herezją. Nie ma PPTP pod OS'a -
więc to akademicka propozycja.
3. postawienie w WAN FRAD'ów z usługą RFC1490 miedzy 2 segmentami LAN
(FRAD=F.R.access device, RFC1490=bridging po F.R) - chyba TPSA ma coś
takiego....

--
cYa, 3.14iotr/2
Dobry programista wiesza się z programem....