Do Faq -> Instalacja WindowsXP na dysku gdzie jest OS/2

Autor: Przemyslaw Dobrowolski (dobrawka_at_asua.org.pl)
Data: Fri 07 Dec 2001 - 00:01:40 MET

Witam kolegów po fachu!

Chciałem Wam tylko opisać jak udało mi się zainstalować
Windows XP nie rozwalając partycji HPFS (co nie raz mi
się udało) i nie używając diskedit'a odzyskując danych.

  Jako, że kasuni na Oesie się w Polsce nie zarobi i
tylko z rozpędu (a może z miłości do API OS/2) mam OeSa,
a że Bill pędzi szybciej (i taniej) niż Serenity Systems
wziąłem najnowszą zabawkę M$. Oto moje rady jak
sprzęgnąć OeSa i wielkie i wolne XP:

a) Najważniejsze jest posiadać backup danych. Nauczony
doświadczeniem zgrałem sobie płytkę.

b) Posiadając płytki bootujące ACP/MCP można sobie
_BARDZO_ pomóc. Jeżeli nie posiadamy takowych to polecam
zrobić dyskietki instalacyjne.

c) Instalowanie XP to inna grupa dyskusyjna... Ale
pamiętajcie, że BootManager pomimo tego, że jest
partycją primary to i tak durne XP nie zmieni aktywnej
partycji na BMa. więc...

d) Po instalacji XP (najlepiej jak zacznie działać ;-)
należy zrestartować komputer, jeżeli nasz kochany OS/2
nie będzie chciał się zbootować, nie denerwujmy się, m$
jak zawsze coś rozp*.*.... Ale spokojnie, wystarczy że
ja się denerwowałem. Polecam w tym momencie zbootować
się z CD-Romu instalacyjnego lub dyskietek
instalacyjnych, oczywiście naszego systemu. Następnie
wyjść do Command Prompta "F3" wskoczyć na dysk na którym
jest OS/2 i uruchomić:

cd \os2
lvm /newmbr:1
następnie jeszcze raz uruchommy lvm'a po to aby ustawić
BM'a jako domyślnną, bootowalną, startową partycję.

Gratulacje. Bez żadnego bólu mamy dwa systemy które nie
powinny ze sobą współżyć.
Jedyny zysk z tego to to, że WXP nie rozp*.* Boot
Managera i nie potrzeba BM'a traktować DFSEEkiem.

---
*Przemek/2* - dobrawka_at_asua.org.pl - ICQ: 18642806
Asua Programmers http://www.asua.org.pl
TeamOS/2pl http://www.teamos2.org.pl
This OS/2 system uptime is 0d 3h 08m 44s 994ms (en).