Wspólna partycja z długimi nazwami

Autor: Ninik (ninik_at_dominik.kei.pl)
Data: Thu 27 Sep 2001 - 18:20:05 MET DST

Hi!

Chciałem się zapytać jak to jest z obsługiwanymi systemami plików pod os/2
i długimi nazwami z tym związanymi. Otóż co mnie czeka - nowy dysk, bardzo
duży więc trzeba go jakoś podzilić. Wiem z doświadczenia, że dość niezły
kawałek będzie na mp3 (zepsuł mi się cd-rom, więc raz na jakiś czas
pożyczam i zgrywam na dysk z płytek). Potrzebuję dlatego systemu plików,
który będzie mógł odczytać nie tylko os/2 :)

Czego oczekuję:
 + partycja w wielkości ok. 10GB
   (fat16 odpada ze względów technicznych)
 + długie nazwy na poziomie systemu a nie przez atrybuty
   (fat32 raczej odpada - koniec końców i się robi bałagan...)
 + dobrze i szybko obsługiwany przez Os/2, Linuxa, Windows conajmniej 98
   ciekawie by było jak by BEOS też wiedział jak się tam ddostać...
   (nie jestem pewien ale zostało mi: EXT2, HPFS, HPFS386, JFS, NTFS)
 + możliwość zapisu spod Os/2, dobrze by było jak by było więcej.
 + kompatybilność driverów pod każdy z trzech systemów - żeby żaden się
nie
   gryzł ze sobą
 + szybkość odczytu spod Os/2 (żeby driver przy nowym szybkim dysk nie
czytał
   jak z dyskietki.
 + bezawaryjność - przy byle shutdownie nie szło się kochać wszystko
 + a jak już to _pewne_ narzędzia do naprawy pod którykolwiek system.
 + driver nie obciążający zbytnio procesora - tam będzie siedzieć muzyka i
żeby
   podczas jej czytania nie obciążało procesora kilka razy bardziej niż to

   warte zachodu.

Dysk będzie mniej więcej podzielony tak, że winda będzie miała swoje (ale
tam chodzi o to żeby do tej muzyki można było się dostać tylko, zapis
niepotrzebny, nawet niewskazany... w końcu to nie ja będę pod windą
siedział) miejsce, nie wiem ile, mniej więcej 2GB. Którą najlepiej wybrać
z wind? 95 już nie chce chodzić więc zostaje 98, me, 2000, xp (?), NT...?
Potem os/2, i tu jestem ciekaw czy dałoby się go zainstalować na JFS...?
Fajnie by było gdyby to było możliwe, coś słyszałem ale nie jestem pewien.
Ewentualnie może EXT2 - to pamiętam na pewno, że ktoś coś o tym mówił więc
pewnie byłoby lepiej :) HPFS jest owszem fajny, ale nie wiem czy na tym co
innego chodzi própcz nt z wcześniejszych epok. No jeszcze linux, ale to
też byłoby dla mnie, a nie dla użytkoniwków windy tego kompa. Da się jakoś
podmountować bezszelestnie hpfs do wind?
Myślałem może nad ntfs, ale nie wiem jak ten system w ogóle chodzi i jak
chodzi w warpie.
Najbardziej więc liczę na JFS - jest free więc powienien pokazać się pod
wszystko. Liczę na niego bo to ponoć najfajniejszy system, jak by się dało
to bym bardzo chciał na nim mieć postawionego warpa :)

To już wszystko - pomóżcie mi plijz to jakoś rozplanować :)

Aha - takie wymaganie - Os/2 ma wystartować zawsze - nawet jak dołożę
następny dysk do kompa, czasem się zdarza a nie życzę sobie mieć wtedy
zmiany literki i zabawę z zakrywaniem jakichś partycji Partition Magic'iem
:)

--
                                  Dominik  Chmaj
  _|  _       o     o |_         www.dominik.kei.pl