Re: Modem ISDN

Autor: Artur Alinowski (Artur.Alinowski_at_itpp.pl)
Data: Tue 24 Jul 2001 - 01:31:28 MET DST

On Mon, 23 Jul 2001 11:06:25 -0500, Rafal Szymczak wrote:
> Co to jest SDI i czym sie to je?

SDI to tepsowska nazwa handlowa systemu HIS (Home Internet Solution czy
jakoś tak)
Ogólnie jest to system bardzo podobny do xDSL-a, klient dostaje pudełko
do którego podłącza komputer przez normalny port RS (jak zwykły modem)
i telefon przez zwykłe gniazdko RJ. Działa to na zwykłej parze
telefonicznej, modulację ma podobną do ISDN, szybkość transmisji danych
tyle ile RS wydoli czyli 115k z tym że jeśli jednocześnie chcesz
prowadzić rozmowę telefoniczną to spada do ok 70k. Ogólnie taki xDSL
dla ubogich made by Ericsson. ;-))

>Dalej, co to jest owa polka i co to jest HIS?

HIS już w skrócie opisałem, półka to jest ta druga część systemu po
stronie centrali telefonicznej. Ogólnie półka ma za zadanie oddzielić
sygnał danych od zwykłej rozmowy telefonicznej. Dane wędrują do sieci
transmisji danych rozmowa telefoniczna dalej do centrali. Realizuje
jeszcze inne funkcje typu przydział adresów IP i takie tam. Po
dokładniejszy opis odsyłam na strony Ericssona ale polskiego
(http://his.ericsson.pl) nigdzie indziej zdaje się że tego nie ma.

> Nie mam pojecia tez, co to jest ten Polpak?

Polpak to sieć szkieletowa (latająca głównie na Frame Relay) naszego
narodowego operatora czyli TPSA.

>Neostrada? A co to takiego? 300pln, to znaczy 300 polskich zlotych na
>miesiac?

Neostrada to z kolei nazwa handlowa nowości w Tepsie czyli zwykłego
ADSL-a. Tak 300 pln to trzysta złotych miesięcznie. Po aktualnym kursie
jakieś 70 $ miesięcznie za przepływność down/up 256k/64k.

Pozdrowienia
Artur

--
/ name: Artur Alinowski