Re: Modem ISDN

Autor: Leszek KUBRAK (info_at_infokub.com.pl)
Data: Mon 23 Jul 2001 - 18:17:55 MET DST

On Mon, 23 Jul 2001 17:58:58 +0200 (MET DST), Rafal Szymczak wrote:

>Co to jest SDI? Nie slyszalem o takiej technologii. Jaka to ma
>przepustowosc i na jakim medium dziala?

SDI (Szybki Dostęp do Internetu) to polski skrót na określenie technologii HIS
opracowanej przez Ericsona.
W skrócie działa to tak, że do gniazdka telefonicznego w domu podpinasz
coś w rodzaju modemu, pracującego z prędkościa 115 kbps (tyle jest na dane).
Do tego dopiero podpinasz telefon i przez standardowego RS-s komputer.
Zaletą tego rozwiązania jest to, że jest normalne łącze stałe, ze stałym IP.
Podczas rozmowy telefonicznej spada jedynie transfer do około 70 kbps.

Abstrahując od zbójeckiej opłaty instalacyjnej, koszty eksploatacji, jak na
polskie warunki, są znośne. 160,00 zł miesięcznie za stałe łącze.

>Analog to rozumiem zwykly modem typu 14.4/28.8/33.6/56.7 kbps, tak? Jaka
>maksymalna predkosc polaczenia mozna uzyskac uzywajac modemu 56K? W
>Stanach ze wzgledu na ograniczenie przez FCC (Federal Communications
>Commission) na moc sygnalu, jaka mozna przesylac przez publiczna siec
>telefoniczna, maksymalna predkosc polaczenia jest 53K, a nie 56K.

W zależności od stanu linii i centrali widziałem połączenia na poziomie 54-55 K.

>Stale lacze to tez nieprecyzyjne okreslenie. Ja np. mam podlaczenie
>kablowe, ktore tez jest stale, ale chyba nie o to chodzi. Podejrzewam,
>ze jest to odpowiednik amerykanskiego T1 (1.544 Mbps), ktore w Europie
>nazywa sie E1 i ma nieco wieksza przepustowosc niz T1 (chyba cos kolo
>2.048 Mbps). Zdaje sie ze bywalcami tej grupy sa tez jacys spece od
>telekominikacji pracujacy dla TPSA, ktorzy mogliby naswietlic temat
>dokladniej.

<. . .>

>W porownaniu do takiej konkurencji to tak, chociaz uzywajac mojej
>analogii lokomotywa parowa jest rowniez bezkonkurencyjna w porownaniu do
>konnego zaprzegu.

Podejrzewam, że chodzi o BEZPOŚREDNIE połączenie ze zdalną maszyną przez ISDN.
I wtedy jest bezkonkurencyjne bo w miarę szybkie, bardzo niezawodne i bezpośrednie.
Natomiast każde połączenie wykorzystujące Internet jest tylko na tyle sprawne,
na ile dobrze działa najsłabsze ogniwo. I wtedy można mieć nawet wyjście przez
satelitę 2 GB, ale jeżeli po drodze do maszyny docelowej jest jakiś przytkany
router to i tak jest wielkie nic.

Leszek KUBRAK <info_at_infokub.com.pl>

P.U.I. "InfoKub" tel.0-602-673124
ul.Mogiłki 3A tel.(0-12)650-03-20