Re: Modem ISDN

Autor: mbs (mbs_at_granit.univ.szczecin.pl)
Data: Fri 20 Jul 2001 - 05:42:49 MET DST

Leszek KUBRAK wrote:

> Chyba ci się coś pomyliło. Jakim cudem na linii ISDN, gdzie maksymalna
> szybkość jest 128 kb/s, wyciągasz 300-500 kb ??? Chyba że to są jakieś
> bitmapy, które poddają się kompresji na poziomie modemów.
>
> Z około 2-letniej eksploatacji ISDN-u mogę powiedzieć, że przeciętne
> transfery wychodziły mi na poziomie 10 kB/s (zwracam uwagę na duże B).
Zgadza się - to były bitmapy.
Jeżeli transfer przeciętny =10 jest w bajtach a nie bitach to już bardzo
dużo w porównaniu z tym co piszę wyżej i zakup się opłaca.
pozostaje jednak problem sterowników czy wręcz zobaczenia modemu przez
system - jeżeli tylko uda mi się go wypożyczyć, to postaram się drugą
opcję wypróbować w przyszłym tygodniu. Zainstalowany mam com.sys z fixa
39, mogę go na piechotę zastąpić wersją z fixa 42 i obadamy czy zobaczy.
Jak dokładniej jest z parametrami coma, które należy podać?

--
Mariusz Błaszak mbs_at_granit.univ.szczecin.pl
        < OS/2: Logic, not magic >