Re: Modem ISDN

Autor: mbs (mbs_at_granit.univ.szczecin.pl)
Data: Thu 19 Jul 2001 - 00:42:11 MET DST

Leszek KUBRAK wrote:

> Pod warunkiem, że jest to modem a nie Win-modem.

To może konkretniej:

Fritz!Card PCI to modem ISDN dołączony wraz z telefonem Ascom Eruit 133
do pakietu promocyjnego Tepsy, a dającego możliwość założenia ISDN za
300- 388 zł w zależności od opcji. Koszt abonamentu pozostaje jak za
analog, podobnie jak koszt impolsów.
Zysk to prędkość - niestety do tylko "najbliższego węzła
masz 64 lub 128 kb. Natomiast co jest dalej nie wie nikt. W przypadku
ISDN-a nie ma dni lepszych i gorszych." ( tak odpowiedział mi Leszek
Kubrak.

W przypadku, gdy aktualny transfer mam do 4 kb, a ok 1,5 kb w porywach,
to inwestycja może okazać się trafną. Sprawdzone na Szczecińskiej
Telestradzie jest 300-500 kb w konfiguracjoi P2P!.
Możliwa także jest wideokonferencja.

Stąd wniosek, że znalezienie sterownika do OS/2 może być dla nas
istotne. Modem ma sterowniki do Win3x, Win9x, NT, i Linux.
Skoro jest linux to musi być kod źródłowy- co dalej? czy ktoś to
przetrawi na "nasze".

Jeżeli ktoś obecnie nie ma sterownika, to można do końcówki ISDN
podłączyć się do gniazda analogowego i najprawdopodobniej "chodzić"
nieco szybciej i szukać sterownika. Co ciekawe do karty modemu AVM Bi
PCI są sterowniki dla OS/2 wraz z DDK dla CAPI.

Wracając do przedmiotu - Fritz!Card PCI obsługuje V.120, V110, X.75 ,
T70, HDLC i transparent mode, PPP, Multilink PPP oraz async to Sync PPP.
Interfejsy aplikacji Tapi1.4, Capi2.0, NDIS WAN(mini port for Win)
CAPIport (wirtualne modemy). Niestety jest w wersji PNP (włóż i m ódl
się aby zadziałało).

W związku z faktem, że obsługiwana może być poprzez win 3x jest
najprawdopodobniej możliwe uruchomienie jej oprogramowania w sesji
WinOS/2, tylko czy maszyna ją zobaczy?

 - co na to mądrzejsi?

Ps - do sprawdzenia dostałem taki adresik http://www.avm.de
obadam go wieczorem.

--
Mariusz Błaszak mbs_at_granit.univ.szczecin.pl
        < OS/2: Logic, not magic >