Re: Co tu jest le?

Autor: Tomasz Szcześniak (tszczesn_at_pay.com.pl)
Data: Sat 16 Jun 2001 - 17:25:19 MET DST

> Od tego czasu pamięć mocno staniała. Zresztą nie jestem pewien, ale
> zdaje mi się, że na 32-bitowych prockach operacje ośmiobitowe dość
> poważnie spowalniają program (coś się kaszani z kolejką, cuduje z
> rejestami czy coś takiego).

Wg. dokumentacji do 486 (do Pentium nie chciało mi się już ssać tych MB)
nic spowalniają, trwają tyle samo co 16 i 32 bitowe - 1 tak zegara
(rdzenia oczywiście). Problem jest jak odczyt jest 'łamany', czyli
odczyt 32-bitowego słowa spod adresu niepodzielnego przez 4 i
16-bitowego spod adresu nieparzystego.
A swoją drogą uprzedzenia są uprzedzenia i człowiek o nich nic nie wiem,
dopuki któ mu ich nie wytknie :)

> Jeżeli chcesz mieć restrykcyjną kontrolę typów, to używaj Pascala, a
> nie C. ATSD, to typ SHORT (i kilka innych też) jest zależny od maszyny
> i nie musi być jednobajtowy.

Do Pasala mam jakąś irracjonalną niechęć, kilka razy próbowałem się do
tego przekonać i nie mogłem. Jednak co C to C.

--
Tomasz Szczesniak
tszczesn_at_elka.pw.edu.pl - Nie užywa , nied ugo go stracŠ