tepsa i safefire c.d.

Autor: Rimwid Rataj (nazgul_at_alfar.com.pl)
Data: Tue 12 Jun 2001 - 14:08:31 MET DST

Uzywam permanentnie SafeFire (to ten ukrainski shareware) do laczenia
sie przez SDI i dziala.
Ale ostatnio potrzebowalem sie polaczyc z domu, gdzie nie mam SDI,
ustawilem SafeFire'a na 0-202122 i kicha ...
To znaczy : komunikaty sa jakby sie logowal, ale Netscap juz nie widzi
polaczenia z siecia, na probe sprawdzilem z archaicznym IBM Webbrowserem
- to samo.
Sprobowalem wiec z roboty, gdzie kiedys podczas padu SDI laczylem sie
SafeFirem z tepsa (bezproblemowo) - i to samo (kicha) ! A poniewaz
mialem ustawiony profil providera od wtedy, wiec kwestia nie dotyczy
zlego skonfigurowania.
Zwykly dialer systemowy laczy sie z tepsa prawidlowo (tzn. rzadko za
pierwszym razem - zwykle widac na hiperterminalu rozne smieci, ale to
kwestia linii).
Jedyna roznica, ze jak sie polacze dialerem, to tpsa ustawia mi remote
IP na 1.1.1.1, a jak "polacze sie" SafeFirem - to na 0.0.0.0 !
(co bylo wczesniej - nie pamietam).
Dialer laczy uzywajac "plain login" a SafeFire rozpoznaje protokol jako
PAP (to samo jest z SDI, ale wtedy laczy OK).

Mam w zwiazku z tym 3 pytanka do ogolu (a do uzytkownikow SafeFire'a w
szczegolnosci) :

1. czy ktos wie, czy tepsa zmienila ostatnio (no, w ciagu 3 miechow)
protokol logowania z PAP na cos dziwnego ? (nie jest to standardowy CHAP
ani MSCHAP, bo to SafeFire powinien wylapac) ?

2. czy ktos probowal z tym sobie poradzic ?

3. czy jak sie w SafeFire ustawi skrypt logowania w settingach (w trybie
dial czy slattach), to czy bedzie sie logowal jako plain czy jako PAP ?

Pozdrawiam
Rimwidas