Re: Pare systemow

Autor: Rafał Zawiślak (rafalz_at_box43.gnet.pl)
Data: Tue 05 Jun 2001 - 19:11:23 MET DST

Rafal Szymczak napisał(a):

> Czy aby na pewno? AFAIK, NTFS ma ten sam typ co HPFS (0x07), co powoduje
> ze jest widoczny pod OS/2, choc proba dostepu konczy sie komunikatem
> bledu. Sam mialem kiedys tak, wiec wiem. Poza tym, obawiam sie ze nie
> uda Ci sie zainstalowac NT na czwartej partycji.

Sprobuje skonwertowac ja na NTFS przy pomocy PM6 i sprawdze.

> Co rozumiesz poprzez "gryzly" (wrrr, hau hau)? Moim zdaniem nie beda, bo
> nie beda mialy tych samych liter. OS/2 widzi NTFS jako HPFS, ale nie
> potrafi czytac, ani zapisywac to takiej partycji.

Chodzilo mi o poniższy zwrot [z FAQ na TECH2 - strony teamowe]:

=====
Na wskutek faktu ,że system
plikowy Win NT NTFS i OS/2 HPFS mają taki sam znacznik partycji Boot
Manager traktuje
NTFS jak HPFS i zamienia wartość 0x7 na 0x17 (ukryty HPFS) i partycja ta
dalej jest
błędnie identyfikowana
=====

Szczególnie o to błędne identyfikowanie...

> Do startu systemu (jakiegokolwiek) partycja musi byc widoczna dla BIOSu,
> bo to on obsluguje dysk, dopoki odpowiedni sterownik nie zostanie
> zaladowany.

Nie byłbym do końca tego pewien. BeOS zainstalowany na samym końcu dysku
[20 GB - bios widzi 8 GB] startuje bez problemu. Inna sprawa że
uruchamia go polozony na poczatku dysku IBM Bootmanager...

Dzięki za info.

--
pozdr.
icq: 22797583