Re: Co tu jest le?

Autor: Tomasz Szcześniak (tszczesn_at_pay.com.pl)
Data: Wed 30 May 2001 - 23:33:59 MET DST

> Pytanie : po co ? Podaj jakiś rzeczowy argument, to spróbujemy coś wykombinować
> (bo będzie to już kombinowanie, a nie wymyślanie).

żeby sobie ułatwić życie, jak w poprzednim poście napisałem.

> A pozatym problem wystąpi wszędzie tam, gdzie w miejsce adresu zmiennej o długości n
> bajtów podłożysz adres zmiennej krótszej. Podstawowym założeniem języka C jest
> przenaszalność oprogramowania na poziomie kodu źródłowego
> pomiędzy różnymi platformami. Dlatego również należy unikać różnych sztuczek
> związanych z organizacją pamięci, ponieważ na innej platformie może to wyglądać
> całkiem inaczej.

Jakiś czas temu jako projekt z jednego przedmiotu na PW miałem z kolegą
napisać program, który byłby testowym serwerem protokołu DICOM. Ma on
trochę pochrzanione nagłówki (i jeszcze gorszą dokumantację... :),
składające się z kilku pól o różnej długości, umieszczone w bezpośrednio
jeden za drugim (do tego jeden z bitów nagłówka wybierał big/little
endian w danych protokołu, uffff). Najprościej było zrobić przy
tworzeniu ramki danych DICOM strukturę opisjącą nagłówek, do której są
wstawiane odpowienie dane, po czym jest ona wysyłana w sieć. Bez
8-bitowyc intów i braku wyrównywania zmiennych do jakiejś granicy byłoby
to znacznie mniej wygodne i wolniejsze.

--
Tomasz Szczesniak
tszczesn_at_elka.pw.edu.pl - Nie užywa , nied ugo go stracŠ