Re: Out of topic: filmy na pececie

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 02 May 2001 - 21:55:47 MET DST

Lech Wiktor Piotrowski wrote:

> Czy ktos moglby wytlumaczyc mnie, laikowi, jak to jest z ogladaniem filmow na PCecie,
> czy to dvd czy DivX?
>
> Rozumiem, ze telewizor ma rozdzielczosc zaledwie 512xcostam, ale jest duzy i pikseli
> nie widac... Natomiast czy jak sobie powieksze film np. 640x480 na caly ekran, to
> bedzie efekt jak na telewizorze? Ekran i tak juz jest mniejszy ;)
>
> A pozatym, jak jest z predkoscia odtwarzania tych filmow?

ja filmy ogladam glownie na windzie, ze wzgledu na ulomnosc os/2.
niekiedy na linuxie, bo zaczyna sobie swietnie radzic.
jak to jest z odtwarzaniem i szybkoscia? w najprostszym przypadku
grafika tylko wyswietla, cala robote odwala procesor glowny.
przez to musi byc mocny. do filmu kodowanego w mpeg 1 (pliki .mpg)
wystarczy procesor 166mhz i grafika PCI. na rozdzielczosci ekranu
640x480
pociagnie, ale pod warunkiem ze dzwiek masz na PCI.

Niestety (a moze na szczescie bo jakosc) pojawiaja sie filmy
rekodowane z DVD na divx i wiele innych formatow. maja one duza
rozdzielczosc (do 1024 pix w poziomie). do takich filmow konieczna
jest juz karta dzwieku na PCI zeby nie zapychala magistrali,
grafika na AGP, najlepiej 4x ale pod zadnym pozorem AGP 1x,
oraz mocny procesor, w okolicach 500MHz. dopiero wtedy nie rwie
klatek, bo divx niestety jest strasznie wymagajacy.

zdarzaja sie karty grafiki ktore potrafia samodzielnie przetworzyc
czesc sygnalu. niestety sa to bardzo drogie i specjalistyczne
karty, w dodatku niekompatybilne z ...... divx ktorego jest
jak mrufkuf. no i klops. lepiej zainwestowac w mocny procesor
i AGP 4x .

Jesli chodzi o DVD, ten format nie zapycha tak mocno procesora.
jednak nie mam czytnika DVD i nigdy nie probowalem tego odtwarzac.