Re: Kwestia ctrl-alt-del

Autor: Rafal Szymczak (rafalszymczak_at_discoverfinancial.com)
Data: Mon 30 Apr 2001 - 17:22:45 MET DST

Lech Wiktor Piotrowski wrote:
> =

> On Mon, 30 Apr 2001 07:29:19 +0200 (MET DST), Przemyslaw Dobrowolski wr=
ote:
> =

OeS ma synchroniczn=B1

> =

> A nie da sie tego jakos na poziomie jadra zmienic?
> =

> Zreszta, jak widac, ctrl-alt-sel czesto dostaje sie do kolejki (bo w ko=
ncu wyswietla
> okienko). Gdyby dostawal sie wyswietlajac okienbko do ubijania, to moze=
 daloby sie
> cos zrobic...
> =

Synchroniczna kolejka jest na wejsciu, tzn. przy przyjmowaniu zlecen z
klawiatury i myszy. Wyswietlanie na ekranie to jest wyjscie, a nie
wejscie. Co prawda PM laduje to do tej samej kolejki, ale mozna ja
pominac. WinSendMsg jest "natychmiastowym" wykonaniem polecenia, a
WinPostMsg wstawia polecenie do koleki. A to ze system reaguje na
Ctrl-Alt-Del, to zaluga sterownika klawiatury. Tak dlugo jak Ring 0
dziala i sterownik klawiatury tez, to wykrycie C-A-D wysyla polecenie do
jadra o natychmiastowy reboot. Jezeli PM jest zrabane calkowicie, to
nawet nie bedziesz widzial wiadomosci, ze system restartuje. Jezeli
podmienisz sterownik klawiatury na inny, to reboot moze nastepowac przy
innej kombinacji klawiszy. Np. ja uzywajac Process Commander, ktory ma
wlasny sterownik klawiatury, zdefiniowalem sobie reboot jako
Ctrl-Alt-Esc. C-A-D u mnie nie robi nic.

-- =

* *
* Rafal Szymczak *
* Discover Financial Services, Inc. *
* rafalszymczak_at_discoverfinancial.com *
* "Long live OS/2" *
* *