Re: Baaardzo szybkie dyski.

Autor: Leszek KUBRAK (info_at_infokub.com.pl)
Data: Mon 23 Apr 2001 - 17:49:37 MET DST

On Mon, 23 Apr 2001 17:37:49 +0200 (MET DST), Rafal Szymczak wrote:

>w. Może
>alowanie
>

>SDD nie ma nic wspolnego z szybkoscia dyskow. To konflikt pomiedzy
>sterownikami. Tak w ogole, to RAID jest generalnie wolniejszy od tego
>samego typu zwyklego SCSI. Za wyjatkiem RAID 0.

Napisałem, że nie jest to logiczne. Poza tym przy kontrolerze typu SCSI to SCSI
nie ma mowy o jakimkolwiek dodatkowym sterowniku. Macierz wisiała fizycznie
na tej samej taśmie, na której były wieszane później samodzielne dyski.

A osiągana szybkość wynika nie z tego że to RAID, tylko z tego, że kontroler ma
64 MB RAM, z czego 60 MB to cache. Takich dysków, to chyba jeszcze nie ma.
Z punktu widzenia systemu operacyjnego, to jest to dysk o prawie niemierzalnym
czasie dostępu do danych. Cache realizowany przez system ma ustawiony na 0 (zero).

Leszek KUBRAK <info_at_infokub.com.pl>

P.U.I. "InfoKub" tel.0-602-673124
ul.Mogiłki 3A tel.(0-12)650-03-20
30-898 KRAKÓW fax.(0-12)650-03-21